• Strutsen87

KLARA-bm i helsingborg

Någon som pratat med en KLARA-bm i helsinborg? Väntar nu på min kallelse dit och undrar om de är bra? Är livrädd inför min andra förlossning och hoppas på att få ett planerat snitt.

• Svar på tråden KLARA-bm i helsingborg
  • Varmiz

Strutsen: Det känns lite tufft att det av ngn anledning verkar ha gått alla förbi... men men får se vad som sägs på fredag om 1 vecka, hoppas att jag då får en tid omg.
    Du ska se att ditt samtal med läkaren går bra. Har du fått tid och vem du ska till?

*~♥~* TINDRA 2008 *~* ♥ *~* Pyret 2009042? *~♥~*
  • Strutsen87

Jag har fått tid till en Kerstin, kommer inte ihåg hennes efternamn. Ska vara där den 2:e april, känns som en evighet tills dess.

• Strutsen87

Jag har fått tid till en Kerstin, kommer inte ihåg hennes efternamn. Ska vara där den 2:e april, känns som en evighet tills dess.

• Varmiz

Strutsen det är nog samma som jag gått till nu, hon heter Kerstin Sylvan, tveksam på att det är fler Kerstin där. 2 april håller jag med om att det är lååångt fram. Ring och kolla om du kan få flytta fram tiden lite.

• Strutsen87

Ja det var så hon hette! Är hon bra??
    Ja det är det faktiskt. Funderar på att ringa för att höra om hon har tid tidigare, 2 April är väldigt lååååångt fram.

• Varmiz

Strutsen: Hon är ju överläkare, pratar om själva förlossningens tekniska bitar, om hur det varit och vad som kommer. Ingen psykolog och lyssnar inte till ens känslor riktigt. Dock har jag nu genom henne fått tid till en KlaraBM på måndag för samtal om först den förra förlossnigen och sedan hoppas jag att vi kommer in på den kommande och gör en ordentlig förlossningsplan för den.
    Fick även ett datum för kontroll om det skulle vara möjligt/lämpligt med en igångsättning istf snitt den 20/4 MEN ingen tid... Får väl den på måndag alt skickas det hem senare.

• Strutsen87

Så nu är det snart torsdag och nu är jag nervös! Vad ska jag göra om hon nekar mig snitt? Kan hon verkligen göra det efter att ha bara träffat mig en gång?
    Usch, jag är så nervös. Jag vet ju att jag vill ha snitt och inte klarar en vaginal förlossning en gång till rent psykiskt.

• SchumiFerrari

Min BM har skickat iväg remiss för att jag ska gå ett KLARAsamtal. Är i v 20 nu.. Någon sm vet hur lång tid det tar innan man får komma på ett samtal från det att en remiss skickats?? Jag vill nog helst snittas... PGA min första förlossning...

Noa ska bli storebror i augusti!!!
  • SchumiFerrari
    Strutsen87 skrev 2009-04-05 17:24:34 följande:
    Ungefär en, två veckor tog det för mig från det att min bm skickat en remiss.
    tack för varet. känns bra att veta på ett ungefär hur länge man måste väönta
    Noa ska bli storebror i augusti!!!
  • hmcc

Jag är i v 26 och väntar på tid hos Klara.

BM tror att det kommer runt v 30 men hon skulle föröka påskynda det lite.

Svar på tråden KLARA-bm i helsingborg