• xX Lina Xx

Nya vänner sökes (Uppland)

Hej på er!

Räknade igår på hur länge jag varit hemma pga av graviditet eller föräldraledig och insåg att det börjar närma sig 3 år!! Och nu längtar jag ut....

Jag har 3 underbara barn: 9 månader, 2 år och 12 år och jag älskar dem oändligt. Men att prata med en 2-åring den méstadelen av dagen ger inte så mycket som jag skulle önska
    Dagarna spenderas mestadels utomhus på diverse små utflykter och promenader i naturen, men jag saknar någon att prata och diskutera med. Har tyvärr tappat kontakten med många av mina gamla vänner i och med att jag bildade familj.

Jag letar med ljus och lykta efter nya bekantskaper att fördriva en del av dagarna med.
    Prata bort en stund på msn, ta en fika eller barnvagnspromenad, shopping, en tur till pulkabacken, utbyta tankar och funderingar kring föräldraskapet, barnen, relationer och livet i allmänhet. Jag söker helt enkelt nya vänner som är i samma fas av livet som jag just nu.

För visst måste det väl finnas fler som jag som börjar känna sig lite instängda efter nåt års föräldraledighet?

• Svar på tråden Nya vänner sökes (Uppland)
  • suset

Är det bara föräldrar som du söker? Eller e det vänner rent allmännt?

• xX Lina Xx

Det är både och. När jag började skriva inlägget så tänkte jag mest i banorna föräldrar, men egentligen så är det nya bekantskaper jag söker, oavsett om du har fem barn eller inga alls. Helt enkelt någon att utbyta tankar och funderingar med, diskutera livets alla glädjeämnen och kaos, och kafferåtta som jag är så fikar jag gärna.... massor

• suset

Jag har inga barn ännu, men jag älskar att fika o prata om allt möjligt!

xX Lina Xx skrev 2009-01-12 00:16:14 följande:
    Det är både och. När jag började skriva inlägget så tänkte jag mest i banorna föräldrar, men egentligen så är det nya bekantskaper jag söker, oavsett om du har fem barn eller inga alls. Helt enkelt någon att utbyta tankar och funderingar med, diskutera livets alla glädjeämnen och kaos, och kafferåtta som jag är så fikar jag gärna.... massor
  • ninni2005
    Svar på #2
    Någon mer likasinnig att utbyta tankar och ideer kring föräldraskapet och annat tackar man inte nej till . Är det ett tvång att man bor i Uppland? Var i Uppland bor du?
  • xX Lina Xx
    suset skrev 2009-01-12 00:20:22 följande:
    Det låter lovande Jag är fikatokig jag med och innan barnen var caféhäng något jag ägnade mig åt dagligen. Nu har det inte blivit lika mycket av den varan, men är sugen på att komma ut och börja träffa folk igen. Och att avhandla livets alla vändningar över en, två eller tre koppar kaffe är en riktig humörhöjare

Jag lägger till dig i gästboken, så kommer du in på in sida...

Ha en bra dag!
  • xX Lina Xx
    ninni2005 skrev 2009-01-12 00:21:05 följande:
    Svar på #2Någon mer likasinnig att utbyta tankar och ideer kring föräldraskapet och annat tackar man inte nej till . Är det ett tvång att man bor i Uppland? Var i Uppland bor du?
    Hej halloj

Härligt med ännu en fikasugen
    Jag bor i Bålsta, mellan Enköping och Sthlm, men det är absolut inget tvång att bo i Uppland. Tänkte bara att det var lättare så... Jag bor ju visserligen "på gränsen" och har lika nära, om inte närmre till Stockholm än Uppsala.
    Vart bor du nånstans??
  • sebant

hej
    har också vart hemma länge nu sen juni -05 har 4 barn på 12,6,2 o 5 mån
    bor i fjärdhundra

du får gärna lägga till mig här el på msn
    helenarommedal@hotmail.com

• xX Lina Xx
    sebant skrev 2009-01-12 14:29:16 följande:
    hejhar också vart hemma länge nu sen juni -05 har 4 barn på 12,6,2 o 5 månbor i fjärdhundradu får gärna lägga till mig här el på msn[email protected]
    Hej

Vad roligt med fler hemmamammor

Såg att du också har barn i samma åldrar som mina tre godingar. Visst är det härliga åldrar allihopa? Jag verkligen myser av att följa mina barns utveckling och olika faser de går igenom... men måste erkänna att jag stundtals blir galen på det sk tvåårstrotset. Oh my god vad envis min tjej kan vara! Samtidigt känns det bra att hon vet vad hon vill, och INTE vill

Jag lägger till dig på msn och i min adressbok här på FL så kommer du in på min sida.
    Vi hörs igen!

Sköt om dig
    Kram Lina
  • xX Lina Xx

Ååh vad roligt att det dykt upp fler... ibland känns det som att man är ensam med att vara hemma och längta ut trots att jag egentligen vet att många känner så....
    Samtidigt som jag myser av ledigheten så saknar jag vissa saker, och det är just det där med andra vuxna att prata med och hitta på saker ihop med. En tvååring är just inte så mycket att prata med så att det täcker mitt dagsbehov av skitsnack

Om ni är fler som kikar in här
    skriv nån rad och visa vilka ni är
    Kanske blir vi ett gäng som kan hitta på lite skoj tillsammans

• xX Lina Xx
    suset skrev 2009-01-12 00:20:22 följande:
    Suset Hör gärna av dig igen. Kommer tyvärr inte in på din sida.....
Svar på tråden Nya vänner sökes (Uppland)