Jobbig separation
Jag håller på att gå igenom en jättejobbig separation från min sons pappa, jag är då svenska och han är spanjor och vi har bott på Mallorca de senaste åren.
Nu har jag fått hans tillåtelse att ta med min son på 1 1/2 år till Sverige, vi har skrivit ett papper som jag måste ge till skattemyndigheten när jag kommer hem, men pappret är inte bevittnat och gäller då inte enligt spansk lag, dock i Sverige enligt skattemyndigheten. Han är medveten om att vi kommer bli reggade i Sverige, jag kommer söka boende och jobb osv.
Nu är det även som så att jag har en ny kärlek i Sverige, och min sons pappa är minst sagt upprörd- dels för att vi ska åka och dels för min nya kärlek. Han säger att jag får träffa min nya kärlek men vill ej att han ska ha något som helst med min son att göra, och ställer detta som ett ultimatum för att jag ska få ta med min son. Att om han har någon som helst kontakt med min nya så kommer han att ta min son ifrån mig.
Nu undrar jag om någon har råd, tips, kanske någon man kan prata med ? Hur gäller lagen ? Kan han göra såhär ? Om jag väl är i Sverige, kan han försöka ta min son då?
Tack!!