• Charlotte87

Ni som e förälder där mammaledigheten gått ut

& i som inte har ett fast jobb,vad lever ni på?????

• Svar på tråden Ni som e förälder där mammaledigheten gått ut
  • Pretty Banana

Jag har studiebidrag från CSN då jag pluggar på distans, vårdbidrag från kommunen eftersom vi inte har någon dagisplats, barnbidrag så klart, och sedan har vi ju min sambos lön. Skulle något hända med sambon, typ att vi separerar eller så, så har jag lite sparpengar som jag, om jag dessutom tar studielån, klarar mig på tills jag pluggat klart.

• Pretty Banana

Pretty Banana skrev 2009-01-11 01:19:37 följande:

Jag har studiebidrag från CSN då jag pluggar på distans, vårdbidrag från kommunen eftersom vi inte har någon dagisplats, barnbidrag så klart, och sedan har vi ju min sambos lön. Skulle något hända med sambon, typ att vi separerar eller så, så har jag lite sparpengar som jag, om jag dessutom tar studielån, klarar mig på tills jag pluggat klart.
    Vårdnadsbidrag heter det förresten, inte vårdbidrag!
  • jerseyko

Jag blev uppsagd från mitt jobb när jag var föräldraledig! Men jag sökte nytt jobb, slutar på mitt jobb med tidigare fast anställning den 29/1 och börjar på det nya 2/2!

Med rätt inställning så fixar man att få jobb, jag intalar mig själv flera ggr om dagen att jag är bäst och snygg Flört

• Mårrran
    Charlotte87 skrev 2009-01-12 14:50:04 följande:
    =)jaaaa men inte lika lätt utan utbldning . . men det får lösa sig.
    Studera då?
    Jag är jävligt GRYM på vad det nu är jag gör
  • Charlotte87

nee ska tjäna pengar . bra med jobb i Norge . får jobba helger:P
    sambon får följa med . =)

• Mårrran
    Charlotte87 skrev 2009-01-12 22:29:04 följande:
    nee ska tjäna pengar . bra med jobb i Norge . får jobba helger:Psambon får följa med . =)
    Haha ok
  • Charlotte87

ja det löser sig. mn e väl lit enojjig i början. en helt ny omställning se . en det löser sig,det e livet

• Mårrran
    Charlotte87 skrev 2009-01-12 22:31:37 följande:
    ja det löser sig. mn e väl lit enojjig i början. en helt ny omställning se . en det löser sig,det e livet
    Ja. Jag fick ett timjobb som kunde gett en del, men kände inte alls för det just nu. Så över en natt bestämde jag mig för att börja plugga upp betygen och lägga till lite extra
  • Charlotte87

aha Okej=)
    bättre å börja tänka över lite i för tid med, så man vet & allt vad mn vill. kan ju lika gärna plugga på distans när man e mamma ledig på omvårdnad typ eftersom jag nu jobbat inom det i 2 år,äldreboende,
    men då känns de som all mama tid går ut på pluggning,
    finns så lite tid öer ,har 2 hundar med. !
    tar de som d kommer. annars får de ju bli kvällar & helger. då sambon e hemma.

• Mårrran
    Charlotte87 skrev 2009-01-12 22:57:40 följande:
    aha Okej=)bättre å börja tänka över lite i för tid med, så man vet & allt vad mn vill. kan ju lika gärna plugga på distans när man e mamma ledig på omvårdnad typ eftersom jag nu jobbat inom det i 2 år,äldreboende,men då känns de som all mama tid går ut på pluggning, finns så lite tid öer ,har 2 hundar med. !tar de som d kommer. annars får de ju bli kvällar & helger. då sambon e hemma.
    Jag lämnade över min föräldraledighet till maken.
    Skönt att komma ut lite och itne bara sitta och glo.
    Vet inte heller vad jag vill jobba inom.
    Har undersköterskeutbildning och har jobbat inom äldrevården.
    Men det är ingenting för mig.
  • Spartacus

Charlotte87 skrev 2009-01-12 22:57:40 följande:

aha Okej=)bättre å börja tänka över lite i för tid med, så man vet & allt vad mn vill. kan ju lika gärna plugga på distans när man e mamma ledig på omvårdnad typ eftersom jag nu jobbat inom det i 2 år,äldreboende,men då känns de som all mama tid går ut på pluggning, finns så lite tid öer ,har 2 hundar med. !tar de som d kommer. annars får de ju bli kvällar & helger. då sambon e hemma.
    ja herregud, mammaledigheten går ut på att vara mamma! det tar upp all ens tid och även med dom "lättaste" barnen så har man väldigt lite ork, man försöker hitta tid att sova mellan amningarna och sen så måste man springa efter ungen hela dagarna, nä glöm skolan under mammaledighet!
  • Charlotte87

inget för mg heller, men kan ju jobbet & trivs det gör jag ju.
    ne skola e inget för mig under mammaledighet.
    Blir för tungt. man har inte tid helelr.=)

• jerseyko
    Charlotte87 skrev 2009-01-12 14:50:04 följande:
    =)jaaaa men inte lika lätt utan utbldning . . men det får lösa sig.
    Jag har ingen utbildning Flört Jag är diplomerad hästskötare men pissbetyg i alla ämnen som inte har med hästar att göra.
  • Gliimma

Jag tycker inte att det är någon ursäkt att man inte har någon utbildning. Man får inte vara så petig , man får söka "skitjobb" också, som tex städare, mcdonalds osv. Sånt får man nästan räkna med innan man bestämmer sig för att skaffa barn, för sånt vet man ju redan innan. Sen är det klart att man inte får jobb direkt när man söker. Men att gå och säga att det inte finns några jobb utan att ens söka. Det bästa sättet att få jobb på är att ringa runt till företag eller kolla med sina föräldrar, kompisar eller andra släktingar om inte dom kan rekomendera en på olika företag. Jag var 17 år när min son föddes så jag hoppade ju självklart av gymnasiet. Efter det gjorde jag praktik på ett motell och fick jobb direkt efteråt. Sen fick jag jobb på busfabriken där jag nu jobbar helger och pluggar i veckorna på komvux. Det är tufft i början men det måste man tänka på innan..

• Mush

Dessvärre lever jag på socialbidrag nu tills att jag hittat ett jobb eller börjar studera. Det har blivit massa knas i och med separationen med min sons pappa.

Svar på tråden Ni som e förälder där mammaledigheten gått ut