I vilken vecka födde ni ert Prematurbarn?
Anledningen jag frågar är själv jag bara känner vi komemr få tidigare.
Många i släkten har fått sina barn mycket tidigt än beräknat vad jag vet.
Anledningen jag frågar är själv jag bara känner vi komemr få tidigare.
Många i släkten har fått sina barn mycket tidigt än beräknat vad jag vet.
Våran härliga tjej kom 31+1, 1870 kg / 42.5 cm lång. Helt oförväntat gick vattnet och det gick inte fördröja förlossningen trots försök utav personalen.
Fick ligga kvar på Neo i 7 veckor utan egentligen några större komplikationer, andades själv direkt ifrån början, hade dock lite andningsstopp under de första veckorna men som dom sa/förklarade - detta var helt normalt, även om det inte alltid lugnade ner vår oro.
Men vi har haft tur och nu är hon en helt normalt fungerande 3-åring.
Nu väntar vi vårt andra barn, och är självklart orolig att även nästa ska komma för tidigt. Någon som har erfarenheter att dela med sig?
Min son föddes i vecka 31+2. Han var 41 cm lång och vägde 1,7 kg. Nu är han 16 månader, 80 cm lång och väger 13kg. Han är kommit ikapp det mesta och är en glad och pigg kille=)
Fick Lukas i 28+6, 1210g och 38 cm. Han är nu 8 månader.
Våran första pojke kom ut i v 23+1. vägde då 596g och var 31 cm lång.
fick bo på sjukhuset i 16 veckor innan vi fick hem vår prins.
Han är idag 1 år och 10 månader och är nu ikapp utvecklingen i det mesta tror jag.
syrran födde sin dotter i vecka 28+0
Vi fick vår son i v 26+6 och bodde 11 veckor på neonatalen och hade syrgas hemma, men sonen är ett litet mirakel och klarade sig utan syrgas redan efter drygt 1 vecka hemma. Han låg i respirator i ca 1 vecka då han föddes och hade cpap i ca 7 veckor. Han var 36 % tillväxthämmad och vägde ca 660 gram vid födseln, gick ner till 620 där han låg ganska länge, han var 32 cm lång. Idag är han ca 3 månader och väger 1750 och är 42 cm.
Hoppas allt gått bra för er!
Mina tvillingar kom i v 30 den 1 november 2006. vi fick fara hem 18 december. i dag är dom friska och mår bara bra.
Jag blir så glad av att läsa denna tråd, är inte lika orolig längre om våran mini får för sig att komma ut nu, har legat inne pga prematur sammandragningar o värkar, stränga order om VILA så hoppas h*n stannar ett tag till.. men att läsa att de gått bra för alla små änglar som föds tidigt får mina oroliga nerver att lägga sig lite..
tack att denna tråd finns...
KRAMAR till alla
hej fick min son i vecka 34+5 o vägde 2290,var 46 cm den 29e nvember 08.han skulle kommit den 5e januari09.han föddes på östra låg vi kvar där 2 dar,förflyttades till neo på mölndal o var där ca 2 veckor. idag e han nästan 4 månader gammal väger 6040 o är 61 cm långmärker han e lite sen me motoriken med han ej har så bra balans med huvudet men han blir starkare för varje dag som går.
Ja fick för tidigt pga ja hade för höga levervärden så kroppen sa nu var det dags.
kram på er alla
Vår flicka kom i v 35+1. Läckte fostervatten. Så jag blev igångsatt. 3 nätter på bb. Sen åkte vi hem. Är idag lite över 2 år. Kram
någon som ligger kvar på neo?