• muffis

Mammaledig och även syskon på dagis,i östra gbg tex Lerum ,Floda ,Partille mm

Hej, finns de nån härute som är sugen på att umgås??? Jag har en liten tjej på 3 mån och en storebror på 3,5 år. Den store går på dagis 15 tim i veckan å de tycker jag är alldeles för lite,dom hinner ju inte riktigt att leka av sig, Så har ni även äldre barn e ju de toppen, men såklart inget måste.. Vore roligt att träffa lite nya vänner..

• Svar på tråden Mammaledig och även syskon på dagis,i östra gbg tex Lerum ,Floda ,Partille mm
  • muffis

Ps, glömde ju skriva att jag bor i Floda..

• chantar

Hej! Jag bor också i Floda och har en dotter på 21 månader, och väntar en till som ska komma i slutet av maj. Träffar gärna nytt folk i närheten. Jag jobbar deltid nu och är hemma med dottern två dagar i veckan. Hon går inte på dagis alls så hon träffar också gärna andra större barn. Var i Floda bor ni? Vi bor i Uddared, flyttade hit förra våren.

• muffis

Hej vad trevligt, vi bor i Nordåsen, bott här snart i 2 år och trivs väldigt bra, Det är alltid roligt att träffa lite nya människor, och kul för barnen oxå med lite nya vänner.. Vad gör ni på dagarna för att födriva tiden????

• chantar

Vi brukar gå på promenader, leka ute, gå på öppna förskolan och åka in till stan någon gång ibland. Har ni varit på öppna förskolan? Det är trevligt men nästan lite för mycket folk ibland så det kan vara skönt att träffa nya människor i andra sammanhang också...

• muffis

har inte varit där ännu, skall kika förbi där nån gång när lillan är lite större, finns ju så mycket baciller på sådana ställe.Men den store skulle nog uppskatta det, är det nåt trevligt folk där då?

• chantar

Ja, tyvärr blir ju barnen ofta sjuka när de har varit där, så det är nog klokt att undvika med den lilla. Men trevligt folk är det ofta. Vad brukar ni göra på dagarna annars?

• muffis

Vi går promenader ,är ute,åker iväg å hälsar på dom som e hemma, fast ibland kan de ju bli lite långtråkigt.Det är ju inte så många som är hemma på dagarna..

• CLT

Hej!

Nåt liv i tråden tro?

Jag går hemma o har "tråkigt"...Har en dotter på snart 3 som går på dagis och jag är mamma-ledig med lilla syster snart 11 månader. Träffas gärna!!!
    Bor i Lerum.

• lilltrollet83

Skriver ett inlägg här jkag med och hoppas vi kan blåsa liv i tråden. JAg bor också i Floda och har en snart 11 månaders kille hemma, men väntar en till i spetember så vi kommer gå hemma lääänge till och hade varit skönt att träffa lite folk.

• chantar

Hej!

Kul att det finns fler Lerumsbor som vill träffas! Jag har som sagt en dotter på snart 2 och ska också ha en liten till.
    Lilltrollet, var i Floda bor ni?

• muffis

Hej vad roligt att det har blivit liv i tråden igen.. Själv bor jag uppe på Nordåsen. Härligt att det snart börjar bli vår så man kan gå på härliga promenader...

• lilltrollet83

Vi bor förbi crossbanan och fotbollsplanen Skallsjö området där, har bara bott här i 2 år och för mig så verkar det som halva Floda heter någon med skallsjö:) Vi söker hus och har  gått på några visningar runt centrum. Känns som det kan vara bekvämt när jag har två små sen i september.
    Är ni andra hemma på dagarna??

• CLT

Hej!

Ja, vi lyckades visst skaka liv i tråden igen!

Har precis varit ute på promenad med minstingen o hunden, börjar faktiskt få liiite vårkänslor nu!

lilltrollet83: Ja, vi är hemma på dagarna...Äldsta går på dagis 15tim/v tis, ons, tors...Övrig tid försöker jag roa den lilla, börjar defenitivt känna behov av öppna förskola eller dyl. men det finns ju inte här...
    När är din lille född? Min är ju oxå snart 11 mån, född 21/4!

• lilltrollet83

Då är dom nästan lika då. Min är född 16/4:) Skoj.
    Eftersom jag kommer gå hemma till nsäta föds så funderar vi ändå på att sätta in Albin på dagis de 15 timmarna i veckan vi har rätt till. Inte kul att gå hemma med mamma i sommar när jag är höggravid.

Finns det inga babyaktiviteter i LErum?

Här i Floda går vi på babycafe (0-12mån) varje torsdag, men känner att han börjar växa ur den gruppen, så nästa vecka ska vi kolla in den större grppen med barn 1-6 år. DEt är varje måndag och Onsdag. Är skönt att han kan leka av sig där.

Ja nu är det verkligen vårkänslor, bara lite mer värme så:) Men tror ändå det kommer komma en snötur till inanna våren kommer på riktigt.

• CLT

Då är de ju lika gamla!
    Skulle oxå gjort som du, skolat in storebror! Är ju en perfekt "dagis-start" med max 15tim/v!
    Nej, i Lerum finns inga barn-aktivitieter... Kyrkan har lite, men det är bara sång o rytmik, inte alls som öppna förskolan tyvärr...Dessutom är det alltid knökat me folk eftersom det är det enda som finns...
    Bodde i Partille när stora tjejen va liten o där finns massor. Lerum är ingen bra "barn-kommun" om man jämför har vi förstått...

• muffis

Jag hittar gärna på något, den store går ju på dagis 15 tim i v mån tis tors och sen är vi ju lediga hela ons fred, de e ju inte så lätt att aktivera dom stora ibland, Men nu går de ju mot ljusare tider i alla fall å det är ju skönt de så man kan vara ute...

• chantar

Jag är hemma två dagar i veckan just nu (måndagar och tisdagar) men när bebisen kommer i slutet av maj kommer jag vara hemma på heltid med båda barnen.

Lilltrollet: Jag går på Öppna förskolan i församlingshemmet på måndagar ibland, 1-6-gruppen, så vi kanske stöter på varandra där.

• lilltrollet83

Chantar: Vi tänkte testa 1-6 gruppen nästa vecka, men blev rekomenderade att gå på onsdag för då är det nästan hälften med barn. Var visst full rulle på måndagar. Men pallar vi trycket på onsdag så kan vi ju kolla in en måndag:)

• Vilding07

Hejsan!
    Här finns en till som går hemma om dagarna! Mina barn är 2 resp snart 8 månader. Är hemma med båda så vi går till öppna föskolan varje måndag o onsdag!!
    Jag har tänkt vara hemma tills den den stora fyller 3 så det är minst ett år till!!

Tycker absolut att ni ska testa öf, för det är sååå skönt att träffa andra föräldrar!! Tycker man att det blir för stökigt är det ju bara att gå hem, o ge det ett försök senare. För ibland tycker inte barnen att det är stökigt fast vi vuxna gör det...

Synd att det inte finns en sån där bra lekpark i Floda som det gör i Lerum...

Svar på tråden Mammaledig och även syskon på dagis,i östra gbg tex Lerum ,Floda ,Partille mm