• caroline 32

Vägen mot syskonförsök, hur orkar man ? Del 2

Här finns den nya tråden för oss som kämpar för syskon åt våra Ivfbarn.
    Välkommen hit till oss !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 14:15
    Vi vill gärna försöka få ett syskon till vår dotter som föddes juni 2007. Men hur orkar man ? Jag menar nu har liksom en annan sorg smugit sig på, den som betyder att man inte kan välja själv hur många barn man vill ha. Eller när !
    Är så sugen på att prova igen men är ju livrädd att det inte ska lyckas. Vi kommer inte ha råd att försöka hur många gånger som helst, får vara glada om vi får i hop till ett försök.

Vi måste göra ett fullt ivf försök varje gång, kan alltså inte använda oss av frysisar. Skälen till det vill jag inte gå in på, men det känns jobbigt såklart att behöva gå igenom en full behandling flera gånger.

Vår dotter kom efter 3:e försöket som vi gjorde i Falun. Det var långtidsodling.

Ni som håller på eller har gjort syskonförsök, hur har ni känt det ? Hur har det gått för er ?

• Svar på tråden Vägen mot syskonförsök, hur orkar man ? Del 2
  • stjärnströssel
    blev mamma 06 skrev 2009-04-04 21:23:05 följande:
    tack så mkt- är lite mer hoppfull nu. Var på kontroll på morgonen, såg ut som det iaf är några som är på g att bli större...ska fortsätta med spruta imorgon, ingen dos på söndag och vul på måndag. Ev ägg plock på onsdag...Har läst lite att "ni andra" oxå har skrivit om gps men själv har jag ingen aning om vad det är? Någon som vill förklara?
    håller tummarna för er

gbs är ett streptokoker som finns hos många av oss alltid o är ofarligt.
    Men blir du gravid ska det inte finnas i urinen o du ska ha dropp vid förlossningen pga av den kan orsaka förtidigvattenavgång o infektion vid förlossninge o i magen.
    Söker du på gbs så får du upp en del länkar o info.
    jag själv äter pencelin mot det nu..har det i urinet, dock säger dom att det gör inget nu i planerar stadiumet el vid ivf.

Ego, jag misstänker att vi ev kommer missa denna månads behandling pga av påsken...avskyr påsken just nu men hålelr alla mina tummar på att kroppen komemr ägglossa på någon annan dag än onsdag!!för onsdag fåår den itne göra det på!!!

Kram på er alla från en som njät ordentligt av vädret igår

o har dammat av utemöblerna
  • Glaadis

Fick ut 19 ägg i fredafs och nu i morgon är det dax att sätta in ett.
    Jag hoppas att det är ett turägg.

• caroline 32

Glaadis: det var en bra påskskörd ! Lycka till i morrn, såklart ni får ett turägg att ruva på !

• caroline 32

Jag känner att nu kan jag nog faktiskt säga att det kommer bli ett försök någon gång under detta året i alla fall och det är jätteskönt !!
    Det kommer att rulla in lite stålar med skatten och så har vi lite sparat. Usch det låter som om vi verkligen satt på pottan men så är det inte. Vi måste bara ta tag i huset och dess dyra renoveringar först så vi har någonstans att bo med alla våra telningar{#lang_emotions_wink}.

Hoppas ni mår bra och att ni får en skön påsk !!

• stjärnströssel
    Glaadis skrev 2009-04-05 20:17:26 följande:
    Fick ut 19 ägg i fredafs och nu i morgon är det dax att sätta in ett.Jag hoppas att det är ett turägg.
    Wow det var ingen dålig skörd!! grattis!!

Caroline ååvad härligt för er!!!

Kram från en orolig en.

ps njät= njöt
  • s v e a
    Glaadis skrev 2009-04-05 20:17:26 följande:
    Fick ut 19 ägg i fredafs och nu i morgon är det dax att sätta in ett. Jag hoppas att det är ett turägg.
    wow va många ägg! Grattis!
  • blev mamma 06

glaadis- Ett stort grattis och lycka till, klart det måste va ett tur ägg!

caroline 32- glad för er skull att det blir av...denna väntan är ta mig 17 värst!! Förstår att ni tycker det e skönt att ni kan göra ett försök ganska snart.

Stjärnströssel- tack för förklaringen tror jag ska läsa lite mer om det där...hade nämligen en form av streptokoker under graviditeten och vår son är för tidigt född...kom redan iv.24 (dock troligtvis inte hela orsaken), och det är absolut inte något jag vill gå igenom igen!! Nåja de kommer endå ha koll på det där om man lyckas bli gravid igen. men det är jhu allltid skönt för en annan att veta så mkt som möjligt...

Är inte alls på humör idag allt känns bara pest just nu!!!
    Det blir inget denna gång. Avskyr avskyr å vänta!!!
    Kommer börja om igen och troligtvis blir det i v.20.
    Är så arg och besviken just nu *gahhhh*

• Glaadis

I dag sattes ägget in och nu är det bara att vänta och vänta , vänta och ...

Varje litet knip i magen kommer att få mig att tro att mensen är på g.

• s v e a
    Glaadis skrev 2009-04-06 19:55:49 följande:
    I dag sattes ägget in och nu är det bara att vänta och vänta , vänta och ... Varje litet knip i magen kommer att få mig att tro att mensen är på g.
    åh stackare, du har två hemska veckor framför dig
    Jag ska inte säga att du ska slappna av för det kan man inte. Men fantastiskt med alla ägg och att du fått ett till magen! Grattis
  • stjärnströssel

Är ledsen...ingen stegring i dag heller...dag 14 är väldigt neggo o lättirriterad just nu.
    den enda dag jag inte får ägglossa på är onsdag...o nu ser det mörkt ut...f*n...hatar att vänta..men det blir nog tyvärr så...en månad väntan till

• blev mamma 06

Stjärnströssel- Det blev inget pga att jag är svår stimulerad...min hormon nivå var väldigt hög så då skulle jag inte ta någon injektion alls under söndagen men på undersökning i måndags hade äggen inte växt tillräckligt mkt och man såg på blodprovet att hormon nivån sjunkit så pass mkt att det inte var värt att fortsätta.

Det kommer inte som en överaskning, hade även problem med det förra gången men det känns jhu iaf tråkigt. Jag kommer aldrig kunna få många ägg men de ägg jag lyckas få har varit "bra" ägg...

Tråkigt att även du ska behöva vänta!

• s v e a

hej alla,
    har varit på UL och fått reda på att det är en liten tjej i magen Blödningen är helt borta, den har altså absorberats upp på något vis, och min graviditet är helt plötsligt helt normal.
    Om en månad blir det 3D då får jag med 100% säkerhet (tydligen) veta om det är en tjej. Sen ska jag börja shoppa loss...

stjärnströssel -hoppas verkligen att du ägglossar på rätt dag!
    mamma 06- hoppas att du får några ägg nästa gång. Som du har sagt själv det behöver ju inte vara många, jag fick ju bara fyra och hade tur med det första.

• stjärnströssel

usch blev mamma 06

här var det ingen stegring i dag heller..men har fått ägglossningsflytningar..så i eftermiddag/kväll är det nog kört...just den dagen det inte får vara

Svea vad underbart!!!!! vi gick på 3 ul..alla sa tjej...sen shoppade jag loss

Kram

• blev mamma 06

Så underbart svea!

Stjärnströssel- Vi får kämpa vidare...
    Ska ringa till min läkare imrogon för att höra hur vi går vidare. Vet att jag ska (vilket jag oxå gör) spraya och vänta på blödning. Få se vad hon säger imorgon...

• stjärnströssel

hej

ni som gjort ostimulerat fet, hur ofta testade ni med ägglosningsstickorna?
    alltså per dag?  o vilken tid?

Svar på tråden Vägen mot syskonförsök, hur orkar man ? Del 2