Ni som har ETT barn, hur kommer det sig att ni ej vill ha ett syskon till erat barn?
Ni som har ETT barn, hur kommer det sig att ni ej vill ha ett syskon till erat barn?
Är singel och har inte sex. Så det blir bara ett barn.
denfina1 skrev 2009-02-10 11:15:20 följande:
Duckan74 skrev 2009-02-10 10:55:34 följande:
Kan tillägga att sonen hade kolik, vilket var en stor påfrestning. När jag som bäst gick och kände efter som jag öht ville ha fler barn, så fick han diabetes. Där tog orken definitivt slut.
Lika självklart som det är för vissa att de vill ha många barn är det för oss att vi bara vill ha ett. Många säger - man ska aldrig säga aldrig osv och de har svårt att acceptera att vi har bestämt oss och att vi inte följer normen.
Vi har plats men ingen ork, längtan eller intresse. Jag tycker att det känns SÅ skönt att kunna fokusera på vår dotter, hinna med sig själv, få en ökad frihet tack vare att hon börjar bli större och mer självgående.
Alla våra kompisar vill ha fler barn men jag och min man är väldigt överrens om detta och jag "tycker nästa synd" om dem som skaffar fler barn, verkar bara jobbigt.
JessAnn skrev 2009-02-10 11:09:25 följande:
petsod skrev 2009-02-10 13:59:07 följande:
Jag tycker inte man kan säga att man är egoistisk. Jag menar, det finns andra barn som växer upp utan syskon också, där föräldrarna inte KUNDE få fler barn.
DÄremot kan man inte jämföra kompisar med syskon. KOmpisar flyttar och de förlorar man ju lättare kontakten med. Syskon är, förhoppningsvis, för alltid.
Men jag, personligen, tycker det är lite synd om ensambarn. Jag var ensambarn själv, fram tills jag var 7,5 år, och oj vad jag saknade syskon. Verkligen inget jag skulle välja att utsätta mina barn för-
Medan jag känner en annan tjej, som är ensambarn, och som aldrig saknat syskon.
JessAnn skrev 2009-02-10 14:04:58 följande:
Meli,
Men vad anser du att kusiner är för relation? Som en syskonrelation eller mer kompisrelation?
Vi är väldigt nöjda med att bara ha ett barn.
Sen ligger det även bakom det beslutet att jag är obotligt sjuk och blev mycket försämrade efter graviditeten och vill inte riskera att bli ännu sämre då jag gärna vill ha ork till det barnet vi redan har.