Någon som har ätit/äter Trombyl?
Jag fick Trombyl utskrivet av en läkare som sa att det skulle förebygga havandeskapsförgiftning. Fick mitt första barn i v.34+2 pga havandeskapsförgiftning. Ni som har ätit detta har barnet stannat kvar längre?
Jag fick Trombyl utskrivet av en läkare som sa att det skulle förebygga havandeskapsförgiftning. Fick mitt första barn i v.34+2 pga havandeskapsförgiftning. Ni som har ätit detta har barnet stannat kvar längre?
hej
har hört att den ska hjälpa en att behålla barnet mer vet jag ej.
lycka till:)
Jag äter också trombyl pga HF i v 28 i tidigare graviditet.
Sonen föddes i v28+3.
Är nu i v 5.
När började ni äte Trombyl? Så fort ni fick positivt på stickan? Eller redan när ni planerade graviditet? Födde min flicka i v 26 +1 pga havandeskapsförgiftning och läkaren rekomenderade behandling med Trobyl vid nästa grav.
Jag blev tillsagd att kontakta läkaren på specMVC direkt nästa gång jag blev gravid.
Jag blir lika glad varje morgon av de små söta pillrena.
Hjärtformade.. Haha
jag åt först trombyl för att få behålla barnet hade fått några mf tidigare sen fick jag äte den för att inte fåhögt blodtryck hade det i tidigare graviditet, sonen kom med planerat kejsarsnitt v.38+5
jag fick första i v27 vid andra fick jag trombyl tro jag började vid v20 e inte säker,, och sonen föddes i v37+3 har fått hf en gång till med nr utan medcinering och hon föddes i 36+0
Jag fick börja äta tombyl efter mitt andra VUL i v 9+3 då de konstaterade att allt såg bra ut. åt det sen till 36 fulla veckor och sonen föddes 41+0 efter igångsättning han var även inte tillväxthämmad som min första dotter var.
jag äter det pga att jag haft delvis moderkakslossning 2 gånger, då barnen kom i v.24. nu är jag i v.12.
vet ni om man kan få epidural trots att man äter trombyl hela graviditeten? hörde nånstans att man inte kan då det är blodförtunnande??
Oj vad bra att veta det där med epiduralen!
Kan vara bra att ha i åtanke.
jennypennypannkaka skrev 2009-01-23 13:39:03 följande:
God Is A Girl skrev 2009-01-23 13:09:36 följande:
Niinis, Näe som sagt, dom gör ju en individuell bedömning. Har man inte tagit trombyle på runt 12-24 timmar är dom inte omöjlig med eda endå.. Men prata endå med barnmorskan om dina funderingar så kan hon säga vad som gäller, och även skriva i journalen angående det så dom kan ta ställning till det på förlossnignen när det väl är dags.
God Is A Girl skrev 2009-01-23 13:54:25 följande:
Jag fick eda men jag skulle ju sluta med den i v 36 och det var ju en månad innan han föddes men det visste vi ju inte när han skulle komma hade ju lika gärna kunnat komma i v 37/38 o jag förstod det som att jag skulle fått eda.