• esther123

43 år

Jag kommer inte att vara en populär person här på Familjeliv. Jag fick ett barn genom IVF den 16/11. Hon dog oförklarligt i magen strax innan förlossningen började. Jag tror inte att jag behöver förklara att min man och jag sörjer. Samtidigt måste vi parallellt med sorgen bestämma oss för hur vi ska gå vidare. Vi har 2 embryon kvar på Carl von Linné-kliniken i Uppsala. Denna flicka som jag födde blev till genom fjärde försöket. Så jag har inte några stora förhoppningar att de embryon vi har ska vara bra. (Äggen togs ut när jag var 42). Nu diskuterar vi ägg-donation. Min man oroar sig över donatorernas motiv och bakgrund. Jag har hört gott om EVG-kliniken. Och ja, jag har mejlat dem och frågat hur de väljer ut sina donatorer och vad de får betalt. Men har ni tips på andra bra kliniker och hur de väljer ut sina donatorer?

• Svar på tråden 43 år
  • EMND

HAr inga tips men lyder med dig/er. Jag fyller 40 i vår och har blivit gravid 3 ggr sdan jan/07 men det slutade med mf. Kan  inte tänka mig ett liv utan barn och ska kämpa så länge någåt ägg finns i mig  eller för mig.,

• ZXC

Kopierar ett tidigare inlägg jag gjort, det finns många här i trådarna som vet olika ställen. Googla runt och skriv till olika kliniker och fråga! Några länkar till ställer i mitt urklipp:

Tror inte du hittar ett ställe med alla kliniker samlade...
    Jag vill minnas att mitt första steg var att jag läste om Femmis och surfade in på deras sida. Nu hittar jag dock inga länkar där längre... Sedan finns ju villhabarn.com och BarnViaDonation. De har länksidor. Sedan kan man ju bara Googla och se vad man hittar!
    Nedan följer några tips:

www.ofrivilligtbarnlos.just.nu/
    www.ffob.se/index.php?option=com_weblinks&Ite...
    www.barnviadonation.se/
    www.villhabarn.com/

Lycka till!
    ZXZX

• ZXC

Och nu skäms jag, jag gömde skriva att jag känner så varmt för dig och verkligen beklagar det du varit med om! Så fruktansvärt!!! Inga ord räckert till... Men du verkar stark som orkar se framåt, hoppas nästa år slutar bättre för dig!

Kram
    ZXZX

• Liselotte B

Efter att ha besökt EGV och AVA i vintras som förberedelse för ÄD fick jag intryck av att EGVs donatorer gör det utan ersättning medan AVAs får ganska rejält betalt.

Svar på tråden 43 år