Flickvännen som äggdonator?
Hypotetisk fråga: Finns det någon klinik (i Danmark eller ngn annanstns) där min flickvän skulle kunna donera ägg till mig?
Hypotetisk fråga: Finns det någon klinik (i Danmark eller ngn annanstns) där min flickvän skulle kunna donera ägg till mig?
Jag skulle prova AVA kliniken i Finland, de har kliniker i flera städer tror jag. Jag vet att en dotter kunde donera till sin mamma där. Så att din tjej skulle donera till dig ser inte jag alls som ett problem. Kan man betala är allt möjligt (tyvärr när det gäller vissa saker, och tur när det gäller andra, alla får gå efter sin egen etiska barometer) Ang er tycker jag inte det finns något oetiskt i det alls, snarare tvärtom är det ju jättebra att den ena av er är biologisk
Lycka till!
Dum fråga kanske men varför bär inte din flickvän barnet istället? Det är enklare att den äggen tillhör bär barnet om möjligt.
Tack för svar!
Någon som vet ifall danska kliniker kan/får göra den här typen av äggdonation?
Frågan var som sagt hypotetisk.. Men det skulle ju kunna vara så att den ena har kassa ägg och den andra har bra ägg, men av olika anledningar inte vill vara gravid..
Jag tror inte att det är några problem med donationen i sig. men i Sverige så är det ju inte tillåtet med både donerade ägg och donerade spermier. Jag vet att öststaterna tillåter tex embryodonation och då borde de ju tillåta både donerade ägg och spermier. Jag vet tyvärr inte vad lagstiftningen i Danmark säger om det, men det borde ju din klinik kunna svara på.
Avaklinikerna gör sånt. jag har varit med om liknande
Jag tror att AVA i Finland bara gör ÄD på par - så tyvärr kan ju deras syn på vad "par" är skilja sig något från vad vi anser...Jag vet alltså inte, men vill bara varna för att ni kanske får nej.
Det finns ju tex AVA i St Petersburg. De verkar vara lite mindre noggranna när det gäller lagar och förordningar. Där kan ni tex påstå att du är ensamstående och din flickvän "bara" är en kompis som vill donera till dig.
Lycka till!
Hej,
Det svar som vi har fått som gay-par är att det vare sig i Finland eller Danmark är tillåtet med embryodonation, alltså om det både gäller ägg och spermier, tyvärr.
veronicaq hur gammal är din mamma?
hur många ägg fick du framm när du donerade?
oj du en ängel verkligen
jag tittade alldels nyss på ert foto,
Gaytjej, i danmark, finland och estland är det ej tillåtet.. För det blir en embryoadoption. Men däremot i Riga och St petersburg är det tillåtet. En fördel att ha "egna" ägg är att det blir IVF pris istället för äggdonationpriser som är mycket högre.