• ISSEN

Hur skulle ni ha gjort??

Ska försöka ta en lång historia kort.. Allt började med att storebror i familjen vart dunderförkyld och smittade lillebror 7 mån (4korr) född v 26+2. Lillebror vart riktigt dålig med slemmig hosta och svår andning (han har lindrig bpd) Vi åkte in till akuten och vart inlaggda och han fick inhalera adrenalin var 3e timme i 24 timmar! Igår fick vi komma hem och sålänge vi va på sjukhus tog mormor och morfar hand om storebror hemma hos sig och vart såklart oxå smittade av detta hemska dundervirus! Morfar är jätteförkyld och mormor har ont i halsen, jag är febrig och snorig! Nu till saken: Imorgon skulle vi ju fira jul tillsammans med mormor och morfar, men nu är ju de förkylda och jag är så kluven för jagvet inte om vi antingen ska fira iaf eller om vi ska hoppa över det?! Känns som att de borde ha samma förkylning som lillebror eller? kanske dumt att riskera? hur hade ni gjort? Hjälp snälla!!

• Svar på tråden Hur skulle ni ha gjort??
  • momster

jag hade nog ringt återbud till mormor, skulle inte riskera att det blev verre

• ISSEN

Så känner jag med men å andra sidan har de ju fått samma basciller och alla är lika dåliga! Jag är jättekluven! Fan jävla skit förkylningar!!

• Joico

Kan man inte rådfråga sjukvårdsupplysningen eller doktorn ni hade när ni var inlagda?

• knäppisen

Kan ni inte skjuta på julfirandet tills alla mår lite bättre ?
    Jag hade inte velat riskera något...å andra sidan är det säkerligen samma virus som lillen redan haft...åhh, svårt.

• ISSEN

Jaa riktigt svårt! Saken är den att storebror går här och väntar och väntar på att han ska få gå och lägga sig så det blir julafton! Kan man kanske göra så att de kommer en snabbis bara när tomten kommer och lilleman får vara i ett annat rum då? Eller om man har ett öppet fönster och mkt kläder på sig? Haha skulle bli fina bilder från våran jul ;)
    Vad tror ni?
    En sak till! Lilleman är jättehes och kraxig, tycker ni att jag borde uppsöka läkare igen? tänkte om det kanske är halsfluss eller nåt? ÅÅH vad detta är jobbigt!!

• Felicia Adrian
    Svar på #5
    Ring sjukrådgivningen och rådfråga dem.. Om de tycker du behöver komma in på koll så säger de ju det. Går även fråga dem om de anser det vara någon fara att fira jul som ni tänkt!
    Tror inte det är någon fara att fira jul ihop!
    ISSEN skrev 2008-12-23 16:33:15 följande:
    Jaa riktigt svårt! Saken är den att storebror går här och väntar och väntar på att han ska få gå och lägga sig så det blir julafton! Kan man kanske göra så att de kommer en snabbis bara när tomten kommer och lilleman får vara i ett annat rum då? Eller om man har ett öppet fönster och mkt kläder på sig? Haha skulle bli fina bilder från våran jul ;) Vad tror ni?En sak till! Lilleman är jättehes och kraxig, tycker ni att jag borde uppsöka läkare igen? tänkte om det kanske är halsfluss eller nåt? ÅÅH vad detta är jobbigt!!
  • lilja26

jag hade stannat hemma och tagit julfirandet någondag senare med släktingarna. Min lilla kille har också en väldigt lätt BPD. Och det krävs inte mycket om dom nyss har varit sjuk att få svårt med andningen igen.

• ISSEN

Vi har bestämt oss för att hoppa imorgon! Känns så dumt att riskera och jag skulle aldrig kunna leva med mig själv om något hände! När vi va inlaggda så tog de RS prov som vi inte har fått svar på ännu så läkarna misstänker tydligen RS! Tur att han hunnit få en RS spruta!! (Synagis)
    Han är pigg, äter och leker men är väldigt hostig och slemmig! Ej påverkad när han andas om man jämför med när vi va inlaggda!
    Tack så mkt för era råd!
    Ska ringa sjukvårdsrådgivningen oxå!
    Kan återkomma och skriva vad de tyckte om ni vill!
    Tack igen och ha en riktigt god jul!

• MsBeauty

De kan få RS även om de fått Synagis. Men hoppas inte det är det. Lycka till!

Svar på tråden Hur skulle ni ha gjort??