baktriell vaginos?
har nyss fått reda på att d finns en gemensam faktorn för alla som fått förtidigt o d är endra havnadskapsförgiftning el bakriell vaginos...nu har ja fått d sist nämnda o äter kur mot d..vad kan ske kommer ja få förtidigt?
har nyss fått reda på att d finns en gemensam faktorn för alla som fått förtidigt o d är endra havnadskapsförgiftning el bakriell vaginos...nu har ja fått d sist nämnda o äter kur mot d..vad kan ske kommer ja få förtidigt?
Ja hade förra grav och killen kom v.35+4, kan ha berott på de..
E gravid nu och har inte haft de denna ggn men har haft samma sd som förra gra e i v.32 nu så står att se sedan då om bebben vill ut tidigare även denna ggn..
alla missfall som jag förstår.... det kallas ju missfall fram tills barnet går att rädda....
Ett tips är att du köper Lactal också och tar en kur.... det kan man ta när man är gravid.
Ja se till att de tar dig på allvar, för det är allvarliga grejer.
Det var samma med min GBS... de tog mig inte på allvar... och det gick ju som det gick.
Min väninna som hade bakteriell vaginos stod på sig som fanken denna gången då hon förlorade sitt förra barn i vecka 18..... detta barnet lyckades hållas kvar med hjälp av strikt sängläge och antibiotika och föddes vecka 25+0 och mår idag bra och är jättefin och go. Men man måste verkligen stå på sig!!!! Särskilt om du har sammandragningar. Ring och boka tid så de gör en koll att det är borta.
Jag hade flera omgångar baktriell vaginos under graviditeten. Jag fick prematura sammandragningar, förkortad tapp och blev beordrad sängläge under en vecka, när jag var i v.26-27. Dottern föddes i v. 38+5.
Jag fick två kurer med kräm, sista omgången frågade läkaren mig om jag ville ha kräm eller piller. Valde piller att stoppa upp istället och mycket riktigt så kom det mig veterligen heller aldrig tillbaka...
Ifos fick jag UVI någonstans där också, kommer inte riktigt ihåg ordningen på allt där. Ska se om jag hittar anteckningar någonstans...
puffar
nån mer?
Jag fick Bakteriell Vaginos när jag väntade mitt första barn. Blev behandlad mot det i v 23+ fick kräm och vagitorier och det försvan och allt blev bra,fick alldrig några sammandragningar eller andra problem.
Min dotter föddes i v 41+0.