Hur gamla och stora var era barn när de hade ca. 50,0 cm i huvudomfång?
Ja, som rubriken lyder. Tacksam för svar.
Ja, som rubriken lyder. Tacksam för svar.
Basses mamma skrev 2008-12-18 13:20:35 följande:
Det är olika för barn vissa har stor vissa små huvudmått.
dottern hade 35 i huvudmått när hon föddes hon var 4140g
sonen hade huvudmått 40 och var 5810g
nu är han huvudmått 43,5 han är 4 månder och är 8500g
När han var 12 månader och 80 cm lång. I sonens fall helt solklart fall av ärftlighet.
Hur stort huvudmått har du och pappan, TS?
Vid 1 år och 1 vecka: 11 480 g, 81 cm lång och ett homf på 49,2!
Vår son har legat under i huvudmått hela tiden men det är troligvis eftersom vi föräldrar inte har så stora huvuden...
min är 10 mån nu o har 47,7 cm. vet inte hur snabbt det växer men kan va kul o veta kanske så har du fler o jämföra med.
han följer ju "sin" kurva men några som påpekat att han har lite större huvud. bvc sagt det kanske 1 ggn. inget konstigt med det.
tjej på 2år 3 månader har inte kommit up i det ännu några centimeter kvar,,,,47 har hon nu
Min son hade vid ett-års kontrollen 47,4 cm i huvudomfång...
minns inte när pojkarna hade det för dom mätte inte huvet längre när dom va i den åldern dom hade så stora huven.
josefina hade 50,7cm när hon va 2½år
Tindra blev 3år nov 08 hon har kanske 48cm i huvudomkrets nu (litet söt huve har hon iaf )
MIn son är snart två och har storlek 50 på sina mössor.
Min son har precis fyllt 2 år och i höstas när jag köpte vintermössa var det strl 51 som gällde. Då hade han ett omfång på 51 cm. Han föddes med 36 och har alltid haft lite stort huvud, först nu han börjar "växa i det"
Jag har inte mätt nu men gissar på närmre 52 då mössan sitter som en smäck.
Min tjej är 85 cm lång och väger 11025 gr. 50 cm i hattmått
Min tjej är 85 cm lång och väger 11025 gr. 50 cm i hattmått
Och det var på 1.5 års kontrollen
min son är 8 månaderoch har 49.8 cm men han är stor för sin ålder annars oxå han väger 10700 och är 76 cm lång och inget fel med honom. var orolig ett tag för det är ju eyy lite storre mått så fixa så vi fick ultraljud av hjärna och där konstaterades att allt var i sin ordinig:) han är bara stor .så säkert ingen fara med din pojk heller:)
min dotter blir tre år i mars och har 47.5 cm nu
Äldste sonen hade 49 cm i huvudomfång vid 18 månader.
lillaflingan. min son ligger på översta strecket på kurvan så han har stort mått men inget man tänker på passar han och resten av kroppen . han är ju stor i övrigt. :)Tycker det låter som din pojk ligger precis på medel :)
sonenens pappa är ju näästan 2 meter lång så han blir vel stor han å :) min pok alltså och huvud växer ju som mest innan ett år tror det var ungefär 75% -85% av huvudet som växt klart vidett års ålder . å ska min pojk bli lång lär han ju ha lite större mått redan nu:D