• en blev två

Någon från Scotland som har lust att......

Godkväll tjejor,

Jag skulle så gjärna vilja köpa ett Micki minikök till tjejorna.
    Här kostar det £80 medans det finns på erbjudande hemma för 380kr från www.hikmet.se
    Jag kan alltid ta med det nästa gång vi är hemma. Men jag tänkte kolla om det vara några mer som var intresserade för det kanske inte skulle bli så jätte dyr frakt om vi gjorde det tillsammans?_
    Skulle vara kul att ha något annat än ELC plast kök

• Svar på tråden Någon från Scotland som har lust att......
  • 3tjejer

Vi har redan en liten spis. Men vi ska till Sverige i mitten på januari. Du kan ju kolla vad den väger. Själva spisen vi har väger nästan inget men med diskbänk blir det nog lite tyngre.
    Annars lycka till med fraktkompis. Vår spis har använts flitigt! När jag tänker på det så får jag nog flytta ut den i köket igen för i lekrummet är den tydligen inte lika kul.

• en blev två

Kul att se att någon annan är vaken mitt i natten
    Jag har pratat med dom och den väger visst 6.5 kg så inte speciellt tung.
    Kontstigt det där att allt är mycket roligare när det är i köket.

• 3tjejer

Ja den har faktiskt varit rolig sen K var ca 1 år tills i maj när vi flyttade och jag ställde in den i lekrummet. Bra leksak med andra ord.

Jag ska kolla med M hur vi klarar det med packning. Vi flyger Ryan Air och har bara bokat in en väska. Går den i en vanlig resväska? Alternativet är ju att boka in en extra väska men då tillkommer ju rätt många extra avgifter. Ryan Air är väldigt bra på extra.

• en blev två

Jag tror att du har rätt att det blir en massa extra kostnader om man vill boka en väska till. Om det inte är det så vore det ju jätte bra för £12 kan jag ju lätt betala. Jag ska gå in på RA sida och kolla vad det står.
    Jag kanske skulle köpa hem ett helt dussin och sälja dom här, kunde nog tjäna ett par pund
    Ska ni hem hela familjen och göra något speciellt eller är det bara ett litet familje besök?
    G är ute med kilkompisarna så jag sitter här i min ensamhet och planerar morgondagens besök till Tesco. Dags att bunkra upp för Julen.

• 3tjejer

Min farfar gick bort nyss så det är begravningen vi ska hem till. Hela familjen åker hem tis-sön.

Har du kollat Great Little Trading Co (www.gltc.co.uk)? Såg att de hade kök också. Det finns rätt mkt fint i katalogen i alla fall.

• Maraschino

En helt OT fråga till er som verkar bo i Scotland!!

Vi var i Skottland för några år sen och längtar verkligen tillbaka dit! Då familjen växt sen dess så skulle vi vilja hyra ett hus och jag har sökt på nätet men hittar ingen vettig sida för sånt. BB blir för dyrt för oss numer och att hyra ett hus vore perfekt då man kan sköta allt själv på ett helt annat sätt!

• en blev två

Jag har allt drägglat efter ett i GLTC, fast det är lite dyrt plus lite för stort.

3tjejer skrev 2008-12-21 16:53:32 följande:
    Min farfar gick bort nyss så det är begravningen vi ska hem till. Hela familjen åker hem tis-sön.Har du kollat Great Little Trading Co (www.gltc.co.uk)? Såg att de hade kök också. Det finns rätt mkt fint i katalogen i alla fall.
  • 3tjejer

Mmm det fanns mkt fint i den katalogen men lite dyrt.

Vi borde kunna få med det i resväskan tror jag. Kan inte du kolla måtten på paketet. Finns det att köpa i affär eller ska det beställas på nätet (lev tid?)?

• 3tjejer

Svärföräldrarna är här nu. Svensk ost och saltgodis hade de med sig

• en blev två

Visst har dom fina grejor, jag är helt sjuk i deras rosa och gröna kök. det är ju bara så gulligt.
    Vad snäll du är, jag ska rings till dom imorgon hoppas inte att dom har stänkt bara. Men det ska väl mycket till för att det ska få plats i en resväska. Man kanske kan man ta ur den ur lådan då blir den kanske lite mindre. Fast inget speciellt kul om ni blir ståendes där med en spis som ni inte får plats med
    Som sagt jag ska kolla om hur mycket det kostar att ta med ett bage till. För i sånt fall skickar vi ju bara lådan som en väska, jag hör at mej.
    Ha det så trevligt och försök och njut av lite extra hjälp där hemma.
    Kram och God Jul

73 skrev 2008-12-22 22:01:39 följande:
    Mmm det fanns mkt fint i den katalogen men lite dyrt.Vi borde kunna få med det i resväskan tror jag. Kan inte du kolla måtten på paketet. Finns det att köpa i affär eller ska det beställas på nätet (lev tid?)?
  • en blev två

Ingen som har lust att köpa ett Micki kök med mej???
    Köket kostar 400kr plus porto 500kr det blir ju ingenting om vi är 3 styckna ca £45. Här i UK kostar dom ju £80, kom igen tjejor

• Googels

Hmmm... de är fina de köken - så mycket bättre än de plastiga som finns på ELC, eller så är det bara för att jag är nostalgist för att vi hade en liten röd träspis när vi var små

Hittar du någon mer som är intresserad så kan jag nog med hänga på. Dottern fyller trots allt år om mindre än en månad...

Svar på tråden Någon från Scotland som har lust att......