Svar på #10
Kengru - på den punkten håller jag med dig. På bvc kan dom inte hjälpa mycket angående prematurer. Allt är normalt(?)... Jag har ringt direkt till vår läkare när jag har varit riktigt orolig för något.
TS - jag rättar mig själv efter Kengrus inlägg. Ring flickans läkare direkt, hoppa samtalet till bvc. Du skriver lite om mängder Nutra du ger... Vi har gått upp till 180 för ett bra tag sedan, men periodvis och vissa mål varje dag ger vi fortfarande 150. Vi försöker läsa gossen hur hungrig han är. Han är också ett kräkbarn... kräks MYCKET. Han kräks dock långt ifrån lika mycket av fast mat. Av den anledningen tycker läkaren att vi ska ge så mycket fast mat som möjligt. Om han visar intresse för den fasta maten så klart, annars är det bara att ge Nutra. Vi är även varnade om att han kan till att kräkas ännu mer när han börjar krypa, men att det slutar när han börjar gå. Jag hade kunnat skriva till dig precis vad vi ger honom i matväg, men det hjälper kanske inte dig i din oro. Fråga gärna, så svarar jag så gott jag kan. Vi verkar vara i lite samma sits med barnen.