• Lillsnörpis

Vad tycker ni om namnet LIVIA?

Precis som rubriken lyder - vad tycker ni om namnet Livia?

Har sedan tidigare en dotter som heter Engla som föddes i vecka 27+2 och väntar nu en lillasyster till henne som också verkar ha bråttom till världen - har sängläge sedan sex veckor tillbaka och är nu i vecka 30+0. Vi funderar på namnet LIVIA till henne.

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet LIVIA?
  • Pernilla75

Jättefint! En arbetskamrats dotter heter det.

• SIMONSåISAKS mamma

Haha jag trodde att jag hade kommit på det namnet:D,hade det när jag var gravid,men det blev en till pojk :) Men det är ju super fint!

• halloj77

Det fanns ett försäkringbolag som hette LIVIA - så det tänker jag på.

• vackrastarflow

jag föredrar Olivia, men Livia är rätt sött det med. Jag har varit au pair till en tös som heter Olivia så Livia ser ut som att det bara tappat O:et

• Nussan75

Jättefint namn tycker jag. Jag fick en liten tjej i somras. Då valde vi mellan Engla och Wilda. Det blev Wilda eftersom vi tyckte hon var bestämd av sig......... Nästa barn (någon gång förhoppningsvis) ska få heta Livia om det blir en tjej.

• thorn

Tänkte också på ett försäkringsbolag som halloj77 ovan

• ullivera

Vi hade först tänkt att vår dotter skulle heta det,,,men det blev Thelma ist

• presens konjunktiv

Jag tycker egentligen att namnet är jättefint, men jag tänker bara på kejsarinnan Livia som intrigerade och mördade och hade sig.

Bad grammar makes me [sic!].
  • Lillsnörpis

Vill bara meddela att vår LIVIA föddes den 13/1 och lyckades stanna i magen till vecka 34+1.

• Ronjah

Lillsnörpis skrev 2009-02-03 07:52:05 följande:

Vill bara meddela att vår LIVIA föddes den 13/1 och lyckades stanna i magen till vecka 34+1.
    Grattis! Livia är ett underbart vackert namn
  • frk Carlsson

Grattis TS Livia är ett underbart namn. Om jag får en trea och det blir en tjej så är det namnet en het kandidat

Tuva 060524 och Vilda 080422 är mina chix!
  • LiviaAk

Jag själv heter Livia och jag upskattar de snälla kommentarerna (vet att de inte är till mig haha) men jag blir glad av att folk tycker att jag har ett fint namn! Jag skulle bli jätteglad om du döpte din dotter till Livia.

1
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet LIVIA?