• Anna73

Äggdonation i Malmö

Hejsan!!

Vi ska göra en äggdonation i Malmö...undrar om det är fler här som sk adet..

Då kanske vi kan följas åt:)

Vi har kommit till att jag ska äta ppiller nu nästa mensstart...och sen sa Katarina att det blir av i ca v8:)

Hur har ni det???

Hjärtekramar Anna

• Svar på tråden Äggdonation i Malmö
  • Gräjs

Hej alla!
    Håller verkligen tummarna för er, står också i kö för ÄD å UMAS. De har sagt till mig att det tar 1/2- 1 år på ett ungefär och att man har 3 försök. Det är ingång 74, om du går in på umas hemsida så finns karta att skriva ut, det är på tredje våningen. De håller på att bygga om, men det är skyltat. Hoppas det var till lite hjälp. Är lite nervös inför ÄD, vet ej varför!!!

• Anna73

Hej!

Vi har inte hört nåt mer nu..
    att ni fått ett kortfatat brev får ni igen sen när ni väl kommer dit:)
    Dom är såå trevliga alla där:)

Hoppas verkligen på 2009 bebisar nuuuuu!!!

Hjärtekramar Anna

www.hjartebarnsmamman.blogg.se

• päronsplitt

Vi fick ett brev till dagen efter (perforerat)där det stod ingång mm. tar det inte längre tid än 1/2-1 år ?!

• Gräjs

Att det skulle ta 1/2-1 år sa min läkare till mig. Sen kan det bero på hur snabbt det går att få donator mm. Det är bara att hoppas att det går fort..

• Anna73

Idag ringde Katarina och sa att det blir nu till våren inom de närmsat veckorna..:) Jaaa Hurra!!!

Behöver lite glädje nu ,,,läs gärna min blogg:)

Hjärtekramar Anna

• Vädur82

Hej hej!!

Ringde till Katarina idag vår remiss har kommit in. Frågade hur lång kö det är men hon kunde inte svara på det. Hon sa det kunde både ta ett eller två år. Det är beroende hur som ställer upp o donera. Och om man har tur o hitta donator som passar. Det förstår jag också men det är stor skillnad på ett o två år hade varit skönt o visst ungefär hur länge man ska vänta...

Hur lång tid tog det för er innan ni blev kallade till första besöket efter er remiss kommit in??

Anna73 Vad kul för er hoppas nu verkligen allt går vägen. Håller tummarna för er!! Kram Vädur82

• Vädur82

Verka tyvärr inte va så många som är inne på denna tråden...:(

• Anna73

Jag är här då doch då..just nu håller vi på att tömma mormors lägenhet:( massa saker och mycket att göra...

Vi får väl puffa lite då och då så det håller sig uppe i toppeb:)

Just nu händer det inte så mycket då vi väntar på besked när det blir:)

Hjärtekramar till er

www.hjartebarnsmamman.blogg.se

• päronsplitt

Hej ! Vi ska ju till Malmö imorgon på infosamtal ! är lite smått nervös nu ...det görs väl inga undersökningar då va ?
    sen ska vi till gyn och ta blodprover . undrar nu om mannen behöver lämna nytt spermaprov ..? nån som vet ?

• Anna73

Först hade vi ett info samtal utan undesökningar,,sen blod och sperma prov,

Sen gjorde dom ett ultra ljud

Sen fick mannen lämna spermaprov efter ca 2 veckor.

Nu väntar vi på äggdonations datum:)

Kraam

• päronsplitt
    Svar på #30
    Hej Anna o tack för ditt svar .
    Hur långt efter du varit på samtalet fick ni lämna prover och hur långt efter det kom ni dit ni är nu ?
    Hur känner du dig nu då ,måste vara spännande ?
  • Anna73

jadu vi var där i dec 07 och fick lämna prover nu i somras:)
    Sen är det ju för dem att hitta en donator och det kan ta lite tid...

Nu är det spänande...kan inte vänta längre:)
    Kram

• Anna73

Katarina ringde i torsadag och sa att som det ser ut nu , så blir det av v 22:) Hurra!!!

Hoppas nu inte denna donator ändrar sig....

Hjärtekramar

• Vädur82

Är det nån som vet hur mycket snabbare det går om man har en korsdonator??
    Kram

• Anna73

Hejsan!!

Har idag pratat med Katarina:)
    Jag ska nu äta mina p piller sen börja med Folacin och B12 .
    Sen den 2/5 ska jag börja med Proginon?
    Till läkaren den 4/5....

Sen kom hon med ett glädjande besked!!!!

Vi få räggdonationen betald av landstinget:):):) jipppiiiieeee

Är sååå lycklig nu:)

Kramar på er alla

• Bette

Hej alla,

Vad kul Anna att du fått donator och att det blir av i maj. Varför ska du äta p-piller? Själva har vi gjort behandling i Riga, vi gör vår andra där nu nästa vecka. Svarar bra på progynonbehandlingen den här gången. Hur många veckor innan embryotransfer äter du progynon, det är bra att äta några veckor så att slemhinnan är treskiktig och minst 7 mm samt att den ska vara vit och fin, det kan du fråga läkaren om. Den ska inte börja släppa för då ska man inte sätta in embryon. Det är så spännande det här, donatorn skall göra ultraljud idag också, min slemhinna är nu 6 mm. Hoppas hoppas att det går vägen för oss alla.

Det ska bli bebisår i år

Bette

• Anna73

Hej!
    Jag äter piller för att dom ska reglera min mens..

Proynonen börjar jag med den 4/5 vecka 19....

Skriv gärna ner mer här.)

Kramar Anna

• Bette

Hej Anna,

Du får alltså p-piller för att reglera din mens, jag fick nedregleringsspruta för att fasa in mig med donatorn. Man hamnar en stund i klimakteriet, men det är det värt. Vad bra att du äter progynonen några veckor, själv har jag gjort tre stycken VUL den här gången, först ett för att se att jag var ordentligt nedreglerad och sedan två för att kolla slemhinnan. Det är bra om man gör två för att kolla slemhinnan, det tyckte jag i alla fall nu. Efter det första kan de då se om man behöver mer progynon till exempel, för mig så ökade de på progynonen till fyra tabletter om dagen. På måndag börjar jag med progesteron MIC 400 mg x 2 per dag. Insättning blir på torsdag, så spännande. Vi får se vad som händer, hoppas det går vägen den här gången. Det ska bli många bebisar i år tycker jag.

Min mamma berättade igår om någon som hon känner vars dotters kompis gjort fertilitetsbeh och satt in två embryon, hon fick trillingar, det ena ägget delade på sig. Helt otroligt eller hur. Får ni donatorns alla ägg eller delar ni med någona annan? Hur många landstingsförsök får man? Här i Stockholm tar det ungefär två år innan man får göra ÄD, mycket lång tid tycker jag. Jag är jättenöjd med den kliniken vi går på och sedan får jag hjälp av en doktor här i Sverige med medicin, ultraljud och så där.

Kram

Bette

Svar på tråden Äggdonation i Malmö