Hej Anna,
Du får alltså p-piller för att reglera din mens, jag fick nedregleringsspruta för att fasa in mig med donatorn. Man hamnar en stund i klimakteriet, men det är det värt. Vad bra att du äter progynonen några veckor, själv har jag gjort tre stycken VUL den här gången, först ett för att se att jag var ordentligt nedreglerad och sedan två för att kolla slemhinnan. Det är bra om man gör två för att kolla slemhinnan, det tyckte jag i alla fall nu. Efter det första kan de då se om man behöver mer progynon till exempel, för mig så ökade de på progynonen till fyra tabletter om dagen. På måndag börjar jag med progesteron MIC 400 mg x 2 per dag. Insättning blir på torsdag, så spännande. Vi får se vad som händer, hoppas det går vägen den här gången. Det ska bli många bebisar i år tycker jag.
Min mamma berättade igår om någon som hon känner vars dotters kompis gjort fertilitetsbeh och satt in två embryon, hon fick trillingar, det ena ägget delade på sig. Helt otroligt eller hur. Får ni donatorns alla ägg eller delar ni med någona annan? Hur många landstingsförsök får man? Här i Stockholm tar det ungefär två år innan man får göra ÄD, mycket lång tid tycker jag. Jag är jättenöjd med den kliniken vi går på och sedan får jag hjälp av en doktor här i Sverige med medicin, ultraljud och så där.
Kram
Bette