• Ejin

Vad tycker ni om namnet Malte??

Jag har blivit mer och mer inne på att döpa bebisen till Malte om det blir en pojke (vilket jag tror). Sambon är dock grymt skeptisk och vet inte vad han ska tycka.... Vad tycker ni andra?? Gillar ni namnet Malte??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-30 18:52
    nu har bebisen kommit och det blev ingen Malte... Det blev nämligen en liten tjej som ska heta Ella.... Men tack endå för alla som har tyckt till

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Malte??
  • Maj bebis

superfint! Jag vill också ha det om nästa barn blir en pojke men inte min sambo

• diamanten

Kangkurr skrev 2008-12-20 22:25:44 följande:

Inget fel på namnet men det passar bäst på en häst
    ha ha ha
    (håller med dock)
  • Ejin

ojojo... värst vad denna tråden har fått en pusch.... kan uppdatera med att vi inte har bestämt oss ännu men så har inte bebisen kommit ut än heller men jag tycker fotfarande Malte är sött men de lutar mer mot Oliver nu iaf.... (om de nu ens blir en kille men de känns så)kanske Oliver, o Malte i andra namn hihihih..

• Aakashan

Personligen tycker jag inte om Malte, tycker det låter som en trist gubbe med keps och rock....

• Tant Green

Jag tycker det är jättefint men min man tvärvägrade. Lyckligtvis fick vi en tjej så vi kunde enas om ett namn

• hej att

Jag  tycker det är  fint!

Välj din känsla
  • festia

Det är nånting jag skulle kunna döpa en hamster till, men inte en pojke.

• Bam

Nä, inte på ett barn.

Innan du gräver en grop så bör du ta mått på dig själv.
  • Pearldrop

Fint! MEn det finns en tvekan om det namnet absolut, men förstår inte varför.. kanske är de så som nån skrev "inget fel på namnet men det passar bäst på en häst/hund osv"

• Johanna7

Fint!
    Min dotters bästis heter Malte. HAn är världens goaste och roligaste kille!

• Grammarrrrrr6

Ja, Malte är ett fint namn.
    Det finns en kille i min klass som heter det (jag går i 7:an), och han är irriterande, fast snäll.
    Han är rolig, snäll, och extremt snygg. (Jag är inte kär i honom, jag bara tycker det.)
    Och namnet Malte är inte så där vanligt- och vem gillar inte det?
    Din sambo måste bara se vilket fint namn det faktiskt är. För jag tycker verkligen att det rullar på tungan på ett sånt bra sätt.
    Varenda namn är fint, men några är bara lite finare- det är helt okej!
    (Och om du får en tjej, man vet aldrig, kan jag rekommendera namnet Nadja, Cornelia, Tilda, Amanda eller Alice. Det är fina namn.)
    Om du frågar mig, borde Malte definitivt vara högt på pojknamn listan!

• trollhona
    Grammarrrrrr6 skrev 2022-11-08 16:50:13 följande:

Ja, Malte är ett fint namn.
    Det finns en kille i min klass som heter det (jag går i 7:an), och han är irriterande, fast snäll.
    Han är rolig, snäll, och extremt snygg. (Jag är inte kär i honom, jag bara tycker det.)
    Och namnet Malte är inte så där vanligt- och vem gillar inte det?
    Din sambo måste bara se vilket fint namn det faktiskt är. För jag tycker verkligen att det rullar på tungan på ett sånt bra sätt.
    Varenda namn är fint, men några är bara lite finare- det är helt okej!
    (Och om du får en tjej, man vet aldrig, kan jag rekommendera namnet Nadja, Cornelia, Tilda, Amanda eller Alice. Det är fina namn.)
    Om du frågar mig, borde Malte definitivt vara högt på pojknamn listan!

Tråden är från 2008 och redan då meddelade TS att det blev en flicka
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Malte??