• Bens mamma

barnstol i Storbritannien

Jag ar pa jakt efter en barnstol till min 6 manaders och undrar om det ar nagon som har nagra ideer angaende barnstolsmarken i Storbritannien och som ni kan rekommendera. Jag har kollat pa chicco barnstol pa Mothercare, nagon som har erfarenhet av detta marke?

Lina

• Svar på tråden barnstol i Storbritannien
  • Millis68

jag käpte britax till min son när han var nyfödd och sen även nästa steg upp. jag har alltid tyckt att det märket är bra. det är en djungel men det bästa är nog att surfa runt lite på nätet, på mothercare till exempel och jämföra de olika produkterna

• Karinski

Jag kopte britax two-way, sa lilleman har akt baklanges tills nu. Han ar 2 ar och 4 manader.

Det finns en nyoppnad svensk barnaffar i Kensal Rise, Kiddsen heter den, och de har bilbarnstolar efter svensk sakerhetsstandard. Eller de skulle fa in.

• Bens mamma

Hej och tack for svar! Blev nog lite missforstand dar, jag menade en barnstol som bebisen kan sitta i vid matbordet nar han ater!

Nagra tips?
    L

• Googels

Vi har varit svenska i våra val och har en tripp trapp henna och köpte en Antilop från Ikea till farmor, och sådana har de även på dotterns dagis.

När det gäller modeller som är vanliga här i UK annars så är de flesta nog rätt bra som så, fast jag tycker de verkar krångligare att hålla rena enligt vad jag sett hos vänner och på restauranger osv.

En sak att tänka på är att se till att det finns ett permanent band (strap, kommer inte ihåg vad det heter på svenska) mellan benen så att barnet inte kan trilla ur. Vi var ute och åt på ett ställe när dottern var ca 7 månader där barnstolen bara hade en sele, och när jag skulle lyfta ur henne ur stolen lutade hon sig bakåt så att hon gled ur den och föll ner på golvet. Jag blev nog mer rätt än vad hon gjorde sig illa, men sen dess är jag inte så förtjust i den sortens stolar.

Fördelen med dem är att de har ett högt ryggstöd som kan vara bra när barnet är litet och inte sitter så stadigt än.

• YokohamaNr2

Vi har IKEA antilop och tycker den är suverän! Bra att man kan ha brickan när de är små och börjar äta och sen ta bort den och ha stolen vid matbordet

• bebbe2005

har oxa tripp trapp, hypernojd med den! jag finner de bra just pga att deinte har bricka, barnet sitter naturligt med vid bordet fran borjan! har nu precis kopt en till var lilla dotter, storebrotycker det ar suverant att lillasysters stol ar likadan!

• 3tjejer

Mina tjejer på 5 och 3 använder fortfarande sina tripptrapp stolar. Nu får snart 5 åringen lämna sin när minstingen ska börja sitta med vid bordet. Och det är mest för att jag inte klarar tre tripptrapp runt bordet, för då kommer jag snubbla omkull varenda dag. Annars kan man ju använda dem väldigt länge. Det är ju lättare att sitta bra vid bordet om man når upp till tallriken och kan ha fötterna mot ett stöd.

• jamarl

vi har en fran asda, med bord, ihoppfallbar. varit perfekt for oss nu i nastan ett ar.

• Renate78

Jag är ute efter en bilstol så trots att det blev lite fel så fick jag några tips tack tack. ;)

Karinski Vet du var mer exakt den här svenska barnaffären ligger? försökte leta efter den på nätet men hittade den inte.

Svar på tråden barnstol i Storbritannien