• hammarby

Behöver lunchtips! :-)

Är hemma med min 1 och 2-åring på dagarna.. ..och idéerna tryter verkligen vad gäller lunchen!

Så här får ni gärna dela med er av era snabbaste, enklaste och godaste recept!

Tackelitack!

EDDIE 060913 DANTE 071019
  • Svar på tråden Behöver lunchtips! :-)
  • Lena

vi lagar alltid extra portioner av middagarna som vi fryser in. Det blir bra snabb lunch senare

• hammarby

Så gör vi ibland! Bara att värma upp liksom..

Ingen mer som vill dela med sig? Kom igen nu!

• SanTan

Nyttig och god variant på köttfärssås!

Stek 500 g köttfärs, i med en påse wokgrönsaker. I med lite grädde, curry, salt, peppar och lite soja.
    Servera med Ris, Bulgur, Pasta, Potatis eller vad du nu känner för!

• mia mamma

omelett
    ungspannkaka
    pastagratäng
    pizza på hönökaka eller tortillabröd
    soppor (servera med potatis för mer mättnad)

• hammarby

Åh, minstingen älskar ju omelett! Det hade tillfälligt fallit ur min hjärna..

Tack för svaren!

Mer! Mer!

• SanTan

Carbonaragratäng:

Kokt pasta (koka exempelvis extra en dag du har pasta och spara tills dagen efter)
    Lägg i ugnsfast form. Häll på frysta ärtor.
    Tärna rökt skinka på bit (eller kassler, det går lika bra!)
    Häll på Kelda Ostsås. Peppra med grovmalen svartpeppar och ställ in i ugnen.

Ca 225 grader och 20-30 minuter (tills det blivit genomvarmt!)

Keldas färdiga ostsås är även perfekt att använda i Lassange!
    Gör som vanlig lassange men använda Kelda Ostsås istället för bechamell-såsen och den rivna osten. SÅÅÅÅÅ SMIDIGT OCH SÅÅÅ GOTT!!!

• identitet

Den här tråden hjälper jag gärna till att hålla igång :)

Idag åt vi det snabbaste någonsin; potatiskroketter och sojakorv, lägg tillsammans i en ugnsform, in i ugnen 10 min - klart!

Alwin (14 mån) älskar att plocka i sig små bitar av detta. Några gurkbitar till. Inte världens mest näringsrika måltid kanske, men snabbt :)

• en blev två

Här gör jag ett stor kok soppa på måndagarna, det brukar vi äta 2-3 gånger i veckan. Gör en mastig soppa och ha brunt bröd brevid eller i soppan och en yougart efteråt.

• hammarby

Inte behöver lunchen vara suuuuupernyttig varje dag. Nej, sån e inte jag! Ibland får man helt enkelt nöja sig med att det är gott! Haha!

Svar på tråden Behöver lunchtips! :-)