Behöver lunchtips! :-)
Är hemma med min 1 och 2-åring på dagarna.. ..och idéerna tryter verkligen vad gäller lunchen!
Så här får ni gärna dela med er av era snabbaste, enklaste och godaste recept!
Tackelitack!
Är hemma med min 1 och 2-åring på dagarna.. ..och idéerna tryter verkligen vad gäller lunchen!
Så här får ni gärna dela med er av era snabbaste, enklaste och godaste recept!
Tackelitack!
vi lagar alltid extra portioner av middagarna som vi fryser in. Det blir bra snabb lunch senare
Så gör vi ibland! Bara att värma upp liksom..
Ingen mer som vill dela med sig? Kom igen nu!
Nyttig och god variant på köttfärssås!
Stek 500 g köttfärs, i med en påse wokgrönsaker. I med lite grädde, curry, salt, peppar och lite soja.
Servera med Ris, Bulgur, Pasta, Potatis eller vad du nu känner för!
omelett
ungspannkaka
pastagratäng
pizza på hönökaka eller tortillabröd
soppor (servera med potatis för mer mättnad)
Åh, minstingen älskar ju omelett! Det hade tillfälligt fallit ur min hjärna..
Tack för svaren!
Mer! Mer!
Carbonaragratäng:
Kokt pasta (koka exempelvis extra en dag du har pasta och spara tills dagen efter)
Lägg i ugnsfast form. Häll på frysta ärtor.
Tärna rökt skinka på bit (eller kassler, det går lika bra!)
Häll på Kelda Ostsås. Peppra med grovmalen svartpeppar och ställ in i ugnen.
Ca 225 grader och 20-30 minuter (tills det blivit genomvarmt!)
Keldas färdiga ostsås är även perfekt att använda i Lassange!
Gör som vanlig lassange men använda Kelda Ostsås istället för bechamell-såsen och den rivna osten. SÅÅÅÅÅ SMIDIGT OCH SÅÅÅ GOTT!!!
Ugnsfalukorv och potatismos!
Den här tråden hjälper jag gärna till att hålla igång :)
Idag åt vi det snabbaste någonsin; potatiskroketter och sojakorv, lägg tillsammans i en ugnsform, in i ugnen 10 min - klart!
Alwin (14 mån) älskar att plocka i sig små bitar av detta. Några gurkbitar till. Inte världens mest näringsrika måltid kanske, men snabbt :)
Här gör jag ett stor kok soppa på måndagarna, det brukar vi äta 2-3 gånger i veckan. Gör en mastig soppa och ha brunt bröd brevid eller i soppan och en yougart efteråt.
Inte behöver lunchen vara suuuuupernyttig varje dag. Nej, sån e inte jag! Ibland får man helt enkelt nöja sig med att det är gott! Haha!