• Svar på tråden Lektråd- Vad gjorde Du ????
  • Deegan

    Sitter iofs inte ner just nu..ute på min gårunda 😀


    Det är helt okej att ha en annan åsikt än mig. Jag kan inte tvinga dig att ha rätt ;)
  • Nandez
    Deegan skrev 2024-05-07 19:50:07 följande:

    Sitter iofs inte ner just nu..ute på min gårunda 😀


    Vilket vackert foto😀
  • Auditanne

    Stökade lite i köket. Pressade grapefrukter, diskade, drack kaffe vilket jag egentligen inte borde göra.

    Förberedde en fin bas till glass som jag ska göra snart. Hemgjord glass är den överlägset godaste. 

  • Auditanne
    Blond tjej skrev 2024-05-08 19:44:41 följande:

    Kokade rabarberkräm 


    Åh vad gott! Hade själv tankar på att göra rabarberkompott till midsommarlunchen, som efterrätt då.

    Hade passat så bra till hemgjord vaniljglass och jordgubbar Tungan ute
  • Blond tjej
    Auditanne skrev 2024-05-08 19:53:05 följande:
    Åh vad gott! Hade själv tankar på att göra rabarberkompott till midsommarlunchen, som efterrätt då.

    Hade passat så bra till hemgjord vaniljglass och jordgubbar Tungan ute
    Jag hade en del rabarber kvar i frysen så jag fick ett ryck att göra rabarberkräm efter som det är så gott.
    Det låter ju också gott och en lite annorlunda midsommar efterrätt  
  • Auditanne
    Blond tjej skrev 2024-05-08 19:59:02 följande:
    Jag hade en del rabarber kvar i frysen så jag fick ett ryck att göra rabarberkräm efter som det är så gott.
    Det låter ju också gott och en lite annorlunda midsommar efterrätt  
    Det gjorde du helt rätt i! Känns som att rabarber är lite underskattad, med tanke på hur god den är i olika sylter och som kräm.

    Är det nån större skillnad på kompott och kräm förresten? Kanske att kräm är lite tjockare i konsistensen då men lika gott är det, vilket som.

    Ja, antingen kompott eller möjligen en rabarberpaj med glass till då. Rabarber är en sommarfrukt för mig.
  • Blond tjej
    Auditanne skrev 2024-05-08 20:11:18 följande:
    Det gjorde du helt rätt i! Känns som att rabarber är lite underskattad, med tanke på hur god den är i olika sylter och som kräm.

    Är det nån större skillnad på kompott och kräm förresten? Kanske att kräm är lite tjockare i konsistensen då men lika gott är det, vilket som.

    Ja, antingen kompott eller möjligen en rabarberpaj med glass till då. Rabarber är en sommarfrukt för mig.
    Jag fick ihop över 3 kg rabarber i somras  så det har blivit två pajer och kräm.
    Det är en del frukter eller vad nu rabarber är  som är lite underskattade.
    Kompotten innehåller lite större bitar av stjälken men annars är det ingen skillnad.
    Rabarberpaj är jätte gott fast med vaniljkräm för min del
  • Deegan

    Sitter utanför ytterdörren efter min kvällsrunda som ja försökte att lägga till lite löpning med..har insett att jag o löpning är inget vinnande koncept Skrattande
    Angående rabarberpaj med vaniljkräm..Den är med på min topp 3 när det kommer till fika, så galet gott det är 😃

    /D


    Det är helt okej att ha en annan åsikt än mig. Jag kan inte tvinga dig att ha rätt ;)
  • Auditanne
    Blond tjej skrev 2024-05-08 20:39:08 följande:
    Jag fick ihop över 3 kg rabarber i somras  så det har blivit två pajer och kräm.
    Det är en del frukter eller vad nu rabarber är  som är lite underskattade.
    Kompotten innehåller lite större bitar av stjälken men annars är det ingen skillnad.
    Rabarberpaj är jätte gott fast med vaniljkräm för min del
    Ja, vaniljkräm eller sås går precis lika bra. Fast själv köper jag hellre den färdiga kylda såsen från Arla. Dreamy Dessert heter den visst. När jag gör egen vaniljkräm så smakar den alltid ägg av nån anledning. Gör väl fel på nåt sätt vid tillagningen. 

    Så du har egenplockade rabarber? Kan tänka mig att dessa är ännu mer smakrika än de man köper i butik. 
Svar på tråden Lektråd- Vad gjorde Du ????