• Tainted

Någon som gått på Plaquenil?

Vad fick ni för biverkningar? jag tog dom under förra vinterhalvåret (200mg/dag) och tappade då 30kg i vikt även om jag åt som vanligt, och var otroligt trött...
    nu har jag precis börjat med dom igen, för drygt 3 veckor sen och får helt andra biverkningar, är superdeprimerad, detta började ca en vecka sen.. är inte tröttare än valigt iaf som förra gången, men känner mig riktigt dimmig i huvudet, lite som om man står utanför kroppen, svårt att förklara. huvudvärk till och från.. idag har jag typ grinat hela dagen bara så jag ska sluta med dom.. vad hade ni för biverkningar?

• Svar på tråden Någon som gått på Plaquenil?
  • majsanna

Jag blir också känslomässigt instabil så därför slutade jag med dom ganska fort. Dessutom lindrade de inte mina problem. Jag åt dom pga min reumatism.
    Varför äter du dom?

• Tainted

jag fick dom också pga reumatismen.. fick du något annat istället då? jag tyckte inte heller att dom var sådär jättebra mot värken

majsanna skrev 2008-11-23 15:22:38 följande:
    Jag blir också känslomässigt instabil så därför slutade jag med dom ganska fort. Dessutom lindrade de inte mina problem. Jag åt dom pga min reumatism.Varför äter du dom?
  • majsanna

Det är ganska länge sedan jag åt dom, men efter det har jag bland annat haft Methotrexate, Sandimun och Remicade. Det som haft absolut bäst verkan på mig är kombinationen av Methotrexade och Remicade.
    Just nu har jag dock inga mediciner då vi planerar barn.

• majsanna

Methotrexate tar väl cirka 3 månader.
    Remicade som man får direkt in i blodet har en omedelbar effekt.

• majsanna

gör det. För som du beskriver dina biverkningar så kan du ju inte fortsätta med Plaqunil.

Lycka till

• Hannanw

Hejhej! Gammal tråd men blev nyfiken på hur det har gått för er? Jag har Sjögrens och måste också ta Plaquenil om jag blir gravid. Erfarenheter? 🙏🏻

Svar på tråden Någon som gått på Plaquenil?