• Familjen NybergElmér

Svärmor lägger sig i och styr bakom våra ryggar

Svärmor lägger sig i igen. Denna helg ska vi på 40-års fest på annan ort. Det är min mans syster som fyller. Vi hade bestämt att inte ta med oss några barn, förrutom vår minsta som jag ammar och som behöver mig. Nu har svärmor bestämt bakom ryggen på oss, att hämta mina bonusbarn! Hon gör alltså skillnad på mina bonusbarn och mina biologiska barn tycker jag. Hur skulle ni ställa er till detta? Vi som föräldrar måste ju kunna bestämma själva hur vi vill göra. Anledningen till att jag undrar, är att det är nu andra gången som hn gör så här. Jag känner att det är dags att göra ett ställningstagande och sätta ner foten. Att få henne att förstå att det vi beslutar gäller. Hur ska man annars kunna känna sig som en HEL familj, om man gör skillnad på barnen. Tacksam för svar. Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-22 11:10
    Det blev liv här igår när jag vägrade att följa med. Svärmor var jätteledsen men jag stod på mig. Hon menade att hon älskar oss ALLA. Har pratat med henne igen nu på morgonen, när hon ringde. Hon har dragit sig tillbaka, och tänker gå efter vad vi hade bestämt innan. Så nu åker vi ner idag istället, fast vi kommer att ligga över hos min mans syster istället för hos svärmor.

• Svar på tråden Svärmor lägger sig i och styr bakom våra ryggar
  • kiron

Shit vad arg jag blivit, vad säger din man???
    DET ÄT NI SOM BESTÄMMER INTE BARNENS FARMOR!

Hugo 070421 & knodden i magen bf 090207
  • mariac

Har själv haft problem med en svärmor som lagt sig i för mycket och bestämt. Jag slängde ut mina svärföräldrar och talade om för dem att dem inte längre var välkomna hem till oss.

Dem höll sig undan ett tag och nu har vi bra kontakt igen. Dem vet att det är vi som bestämmer. Annars är jag inte sen att skälla på dem igen.

• lycklig1977

min svärmor är inte välkommen ho oss längre! hon gick för långt och har splittrat hela familjen!

DU bestämmer INTE HON! säg åt henne eller så kommer hon att fortsätta och det kommer att bli många prpblem framöver, kräv ultimatum! hon utnytjar din svaghet därför beteer hos sig så! min svärmor vågar inte höra av sig, just för att jag visade att jag var mäktigare och starkare än hon! jag väntar ännu på att hon ska be opm ursäkt, men det är jag som har bollen här och ingen annan!

så ta DIN PLATS i familjen!

Svar på tråden Svärmor lägger sig i och styr bakom våra ryggar