Svärmor lägger sig i och styr bakom våra ryggar
Svärmor lägger sig i igen. Denna helg ska vi på 40-års fest på annan ort. Det är min mans syster som fyller. Vi hade bestämt att inte ta med oss några barn, förrutom vår minsta som jag ammar och som behöver mig. Nu har svärmor bestämt bakom ryggen på oss, att hämta mina bonusbarn! Hon gör alltså skillnad på mina bonusbarn och mina biologiska barn tycker jag. Hur skulle ni ställa er till detta? Vi som föräldrar måste ju kunna bestämma själva hur vi vill göra. Anledningen till att jag undrar, är att det är nu andra gången som hn gör så här. Jag känner att det är dags att göra ett ställningstagande och sätta ner foten. Att få henne att förstå att det vi beslutar gäller. Hur ska man annars kunna känna sig som en HEL familj, om man gör skillnad på barnen. Tacksam för svar. Kram
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-22 11:10
Det blev liv här igår när jag vägrade att följa med. Svärmor var jätteledsen men jag stod på mig. Hon menade att hon älskar oss ALLA. Har pratat med henne igen nu på morgonen, när hon ringde. Hon har dragit sig tillbaka, och tänker gå efter vad vi hade bestämt innan. Så nu åker vi ner idag istället, fast vi kommer att ligga över hos min mans syster istället för hos svärmor.