• Stjäärnklart

om dom måste klippa?

altså, mär dom bestämmer att dom måste klippa en, himmer man då få någon bedövning av något slag så man slipper känner det, eller får man bara gilla läget??? såg något filmklipp när man fick se när dom klippte.. och blev verkligen livrädd!!!!! så nu känner man ju bara hu söv mig

• Svar på tråden om dom måste klippa?
  • krakel

vet ibnte till 100 men tror faktiskt att de klipper i en värk..

• Indy500

när de klipper är vävnaden så utspänd att det inte känns så mkt så bedövning har jag inte hört att de använder, man e liksombedövad ändå.. har ja hört! men jag har inte ngn erfarenhet av d.. o vill inte ha :( eller ja om det är de eller att spricka hejvilt så...

• FOA

Hade epideral sa det behovdes ingen annan bedovning.

• Oj hoppsan

Jag blev klippt utan bedövning men i sammanhanget kändes inte det. Man är så bedövad naturligt ändå så det var det kändes knappt!

• yoshimi
    Stjäärnklart skrev 2008-11-19 21:46:16 följande:
    altså, mär dom bestämmer att dom måste klippa en, himmer man då få någon bedövning av något slag så man slipper känner det, eller får man bara gilla läget??? såg något filmklipp när man fick se när dom klippte.. och blev verkligen livrädd!!!!! så nu känner man ju bara hu söv mig
    När dom väl måste klippa så är man såpass bedövad där nere att man inte känner särskilt mycket.
    Min syster trodde att BM hade långa naglar...
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ 16 dagar kvar till BF ♥¸.?°´¯) ♥
  • Stjäärnklart
    Svar på #4

Fru Brastad skrev 2008-11-19 21:51:31 följande:
    Jag blev klippt och fick bedövning innan och det kändes knappt
    okej var dett eda eller vad den nu heter eller vad var det?
  • Howdahkan

Jag blev klippt med första barnet och hade ingen bedöving alls men kände inte ens av att jag blev klippt.
    MAn har annat att fundera på just då och så är man så uttöjd så det går snabbt och enkelt om det behövs.
    OCh blir man klippt så blir ärret där nere mycket snyggare än om det spricker. Och man blir inte klippt om det inte behövs.

• Triton2004

Jag blev klippt med första barnet och fick bedövning. Kändes skönt med bedövning men tror nog att jag inte känt nån skillnade med eller utan

• sol1

jag blev klippt med första barnet utan bedövning dem informerade om att dem var tvugna att klippa men klippte i en värk så jag kände inte av nåt att dem klippte

• Fru Brastad

menar du vilken bedövning jag fick? Jag fick en lokalbedövning,en spruta

Stjäärnklart skrev 2008-11-20 07:10:35 följande:
    Svar på #4Fru Brastad skrev 2008-11-19 21:51:31 följande:
    okej var dett eda eller vad den nu heter eller vad var det?
  • Snöengla

Jag skulle bli klippt. Precis när dom la bedövningen kom nästa krystvärkar och då lyckade jag äntligen få ut huvudet och sen kom kroppen. Skönt, så dom hann aldrig klippa.
    Men det hade nog inte känts ändå. Tänkte bara..klipp, gör vad som helst, gör nåt så att hon kommer ut snart..var så trött, hade försökt och försökt. Huvudet bara åkte ut och så lite tillbaka, ut och så lite tillbaka igen..kom aldrig över gränsen kändes det som...var så stort huvud också..

• straw2008

men är det inte sjukt att man har så fuktansvärt ot att man inte känner om de KLIPPER en i underlivet?

Aldrig i (under)LIVET säger jag bara.

• KMJ

Blev också klippt, ingen bedövning och de sa inte till iförväg att de skulle göra det då det blev lite akut förstunden. Det brännde till lite, man har så mycket annan smärta så det känns knappt.

• numberone

Jag kände när de klippte trots EDA och bedövning..... det stack som en geting men i det sammanhanget struntade jag totalt i det.... var så fokuserad på att bebisen skulle ut

Ellen 080618
  • Lindizz

jag blev oxå klippt med första barnet och ja blev informerad om att dom skulle göra de! Men ja trodde ja fick bedövning men nu i efterhand så tror ja inte att ja fick de..kände inte något!!står i förlossnings papren att ja fick (pdb) pudendusblockad och ja kommer ihåg när hon stack dom sprutorna och de va inte så "medveten" under själva förlossningens slut så ja tror ja fick den efteråt när dom skulle sy mej...Och de va så mkt bättre och bli klippt än o spricka som ja gjorde med andra barnet för fyyy faaan va ont ja hade under krystvärkarna när ja sprack!!

Har sagt i mina 2 sista förlossningar att ja vill hellre bli klippt än spricka

• Skogsbloss

Hej!
    Jag tror att de lägger lokalbedövning om det inte är så bråttom att de inte hinner. Jag har både fått en stor bristning (kände nada) och blivit klippt, vid klippet fick jag lokalbedövning innan och det stack bara till som en spruta, dvs knappt alls.

Det låter konstigt att man inte känner något när de klipper i underlivet/man brister men när bristningen/klippet kommer så är vävnaden där nere så uttöjd att man i de allra flesta fall har väldigt lite känsel. Det blir som en slags naturlig bedövning. Tänk dig när du har iskalla fingrar, du tappar känseln i dem. Samma sak med underlivet under själva utdrivningen.

När jag blev klippt frågade BM om hon fick klippa först. Det ska de göra, om det inte är superbråttom.

Svar på tråden om dom måste klippa?