Nån som inte uppgett vem som är pappa till ert barn ?
finns det nån som inte uppgett de? eller som inte vet vem det är,, vad händer då hur mycket försöker dom ta reda på de,,
finns det nån som inte uppgett de? eller som inte vet vem det är,, vad händer då hur mycket försöker dom ta reda på de,,
Det kunde pappan tänkt på innan har var otrogen. Jag anser inte att det är ett skäl och det gör inte lagen heller.
Anonym (iyes) skrev 2008-11-25 09:44:41 följande:
Men det är ju ingen anledning till att inte registrera faderskapet.
Anonym (pots) skrev 2008-11-25 09:55:56 följande:
Det kan jag hålla med om. Men tyvärr finns det väldigt många mammor som både försvårar och hindrar umgänge med pappan. Den här tråden är ett ypperligt exempel på mammor som vill ha ensamrätt på barnet.
Anonym (pots) skrev 2008-11-25 10:11:59 följande:
Visst finns det tillfällen där pappan inte ska uppges, men de är få. I den här tråden kommer det tydligt fram att det är ego om "sitt barn" som är drivande. Pappan ska inte få komma om något år och vilja ha umgänge med sitt barn. Inte på något sätt att det är till skada för barnet att uppge pappan utan som sagt sitt eget ego.
Anonym (pots) skrev 2008-11-25 10:47:31 följande:
Jag skulle också vilja tillägga att den totala tilltron till att mammor alltid gör vad som är bäst för sina barn är naiv, ja snudd på imbecill.
Precis som det finns pappor som prioriterar sina egna behov framför barnets, så finns det mammor som gör det.
Hur kan någon överhuvudtaget tro något annat?
Måhända att det i vissa extremfall kanske är för barnets bästa att pappan inte registreras, men att hänvisa till sådana fall kan inte på minsta lilla sätt rättfärdiga de fallen då det faktiskt INTE är för barnets bästa, utan för mammans bekvämlighet, att faderskapet inte utreds och registreras.
Kan alla idioter som har mage att kritisera TS för en gångs skull inse att världen inte är som nån jälka lull-lull-bullerby. Det räcker väl att se vilken jäkla krigsnyhet eller om knark-mord eller vad som helst för att fatta att det kan finnas jävligt farliga människor där ute som använder sig av jävligt farliga metoder. En kvinna som haft ihop det med t.ex. en journalist som avslöjat maffian, och kanske också är jävligt stolt över vem fadern till hennes barn är. Det inses lätt att hon inte uppger detta för nån jäkla svensk myndighet. Detta trots att hon träffar sin hemlige man i största hemlighet då och då och att hon kanske får ett fett underhåll i hemlighet även utan statens långa näsa inblandad. Idioterna i detta forum verkar förutsätta att kvinnan valt en idiot till partner och verkar tro på myndigheten som på gud. Kan ni istället fatta att ifall det skulle komma ut bland jävligt farliga människor att det fanns någon kvinna med barn nånstans så skulle det ta ungefär ett dygn innan det kommer en hitman och skär halsen av båda två. Ursäkta att jag svär så in i.. men visa lite respekt för helvete!!!
väcka en 6 år gammal tråd för det?