• denfina1

Orkar ni upp tidigt på morgonen när era små somnar sent på natten? = Lite sömn

Vår dotter på 4månader somnar sent på natten.

Det gör så att jag knappt orkar upp tidigt på morgonen och innan jag blev mamma så gick jag lätt upp vid: 07.00 på morgonen.

Orkar ni vara på Öppna förskolan när ni får lite sömn eller lider dem flesta av sömnbrist där tro?

Öpona Förskolan har bara öppet på förmiddagen där vi bor.

• Svar på tråden Orkar ni upp tidigt på morgonen när era små somnar sent på natten? = Lite sömn
  • Julutzi

Om man har två barn så måste man gå upp, oavsett hur trött man är

• mistierioso7

Jag har inte sovit en hel natt på 2½ år och får gå upp klockan 06 varje morgon, även söndagar, oavsett hur trött jag är.

• Eisa

En tjej på Öppna förskolan idag hade gått och lagt sig kl 3.30

Vi har också bara öppnis på förmiddagar här.

Fattar ICKE hur hon orkade. Men slutsatsen man kan dra är: Man orkar mer än man tror.

• lövet2

Nej, med första barnet var jag en "död sill" varje morgon. Men jag upptäckte att det där var dels en fråga om vana och dels om inställning. Om min inställning var att det var jättesynd om mig för att jag fick lite sömn en eller flera nätter, då blev jag bara tröttare och gnälligare. Om jag i stället hade en inställning av "OK, det blev lite sömn i natt, men det ska jag ta igen till helgen när maken är ledig!", då mådde jag bättre och var piggare!

• uvaluva

har man något val? Finns det stand in barnvakter att akutinkalla?

Svar på tråden Orkar ni upp tidigt på morgonen när era små somnar sent på natten? = Lite sömn