• Fie1973

    Många som blivit gravida trots Cerazette?

    Jag har ätit Cerazette i ett år och trots det nu blivit gravid. Några fler här?

  • Svar på tråden Många som blivit gravida trots Cerazette?
  • Lejonmama

    Äter åxå cerazette och jag glömmer ibland ett piller eller två samt att det inte alls är så noga med tidpunkten. har ändå inte blivit gravid. Tror att det ska ganska mycket till för att bli gravid på p-piller, men jag vet att det händer.

  • EmmaRi
    Svar på #10
    Hej

    Har googlat Cerazette,och hamnade här.
    Har ätit cerazette i snart 2 månader, och nu känns min kropp konstig.
    Symptomen du skrev stämmer in, har jätteömma bröstvårtor. Även svullna bröst.
    För övrigt känns kroppen konstig, nu funderar jag på om jag har blivit gravid trots p-pillerna.
    Åt Desolett innan, men pga av att min pappa har problem med hjärtat och proppar så fick jag inte fortsätta.

    Är väldigt fundersam..
    Hade jag fortfarande haft mens ( den försvann när jag började äta Cerazette) hade jag ju fått svart på vitt om den kom nästa vecka (brukar vara på tis/ ons)
    Ska nog göra ett gravtest för att få ett svar.Hjärnkontoret har fullt upp med att fundera, fundera och fundera lite till..
  • Lejonmama

    Jag har åxå haft graviditetssymtom när jag har ätit cerazette.. fått för mig typ fyra ggr att jag varit gravid, men för min del så har det bara varit biverkningar av pillerna.. jag har varit illamående i perioder, svullen mage och ömma bröstvårtor..oerhört hungrig jämt och maaaassor av acne,, men nu ska jag sluta med de här tableterna. De har dock fungerat bättre än andra piller jag tagit då jga har kräkts av andra, haft mycket huvudvärk m.m. men nu satsar jag på graviditet istället. Ett annat plus med cerazettte är att jag knappt haft någon mens..

  • Caaatrin

    Jag åt dom och var noga, visst tog inte exakt på sekunden när man skulle ta dóm, men tog varje dag och blev gravid iaf...

  • Ejka

    Blev gravid efter 7månaders användande, var relativt noga, varje morgon till frukost tog jag dem, dock slutade graviditeten med missfall...

  • AnnaOJakob

    Har ätit cerazette i två-tre år utan att ha blivit gravid, och för mig händer det att jag tar dem +-4-5 timmar. Har funkat bra med få biverkningar och mens ytterst sällan. I början av veckan hade jag dock världens mensvärk och mådde jättedåligt. Efter detta var det bra igen, men ingen mens... Blir då lite fundersam och undrar om detta kan vara ett grav. symtom, har även mått illa senaste tiden men det händer att jag gör ändå. Kännt mig lite svullen också. Borde jag testa mig tycker ni? Får man positivt om man är gravid trots att man äter pillrena?

  • OHs mamma
    Svar på #17
    AnnaOJakob skrev 2008-11-27 20:19:51 följande:
    Får man positivt om man är gravid trots att man äter pillrena?
    Enligt den barnmorskan jag pratade med så syns en graviditet trots cerazette.
  • OHs mamma

    Då har det visat sig, cerazette har fungerat för mig. Stort minus idag.

  • fatsoo

    Japp. Missade en dag. Åt sedan som man skulle. 14 dagar efter det missade så fick jag ägglossning fast det gått 14 dagar och blev gravid. Så jag missade inte vid ägglossningen. Kanske vart lite krånglig förklaring. Jag fattade det som om man missat ett piller så ska man skydda sig veckan efter vilket jag gjorde. Celibat i två veckor för att vara på säkra sidan. Så säkert vart det.

  • monchichi76

    Åt i 2 år utan att bli gravid..har missat en eller två gånger. Tycker tabletterna var toppen då jag inte haft några biverkningar alls förutom att jag var mensfri dessa år.

  • grönttroll

    Jag äter Cerazette men börjar nu bli lite orolig för att ha blivit gravid (har ätit dem i ca 1,5 år).
    Jag har ingen som helst tidigare erfarenhet av graviditeter så jag håller inte så mycket koll på symtom osv.
    Sedan 1-3 veckor tillbaka har mina bröst ömmat, liksom blivit lite ''knölig'' (i båda), tror t.o.m. att dem har växt lite, men har läst att dem kan göra det om man kör LCHF dieten (lowcarb high fat) så är lite kluven på den punkten.
    Har haft lite smärtor och svullen mage, även lite illamående på kvällarna.
    Har även fått höra från folk att man inte kan dra in magen när man är gravid (förstår ju att det inte går när magen är stor men jag undrar mest hur tidigt det börjar), jag kan nämligen inte göra det ordentligt (är relativt smal, väger 53,9 och är 169 cm lång, men har fortfarande lite ´´fett´´ kvar på magen), när jag försöker blir det i alla fall som en ´´bula´´ kvar på magen som inte är speciellt mjuk.
    Känner att jag skriver lite rörigt men kan inte formulera mig ordentligt nu när tankarna far åt höger och vänster...

    Tacksam för svar.

  • Elin Fine

    Hej! Jag har ätit cerasette i knappt 5 år. Jag har inte haft mens på den här tiden jag ätit. Jag låg med min pojkvän några gånger på semestern för drygt 2 veckor sedan och jag har väl varit lite slarvig med att ta mina piller men har aldrig haft problem tidigare! Mina bröstvårtor började ömma ganska mycket och nu en vecka senare har jag fått en mörk flytning och det har jag inte haft sen jag började ta cerasette! Vad tror ni? Är jag gravid? Hur fort går det innan symptom börjar synas? Någon mer som upplevt detta.

  • LillaAnonymaJag

    Hej. Jag har använt Cerazette i 2 månader nu och än så länge har jag inte blivit gravid. I början hade jag min mens som vanligt men nu är min mens 16 dagar sen och jag tog ett graviditetstest men det var negativt. Är det nån annan som också fått utebliven mens av Cerazette? Jag kan tänka mig att det är vanligt men blir lite orolig. Jag kanske borde testa mig igen för säkerhets skull ????

Svar på tråden Många som blivit gravida trots Cerazette?