• nnerminna

Grattis till alla bonuspappor på fars dag

hej alla,
    jag är bonusmamma till två underbara flickor på 6 och 8 år gamla. Jag blev bonusmamma vi 19 år och har varit det nu i 5 års tid, och det är underbart. men det finns stunder som blir jobbiga, som till exempel att man inte alltid räknas med. På morsdag får man aldrig ett grattis, eftersom man inte är bio.mamma, detta är lite ledsamt, eftersom vi bonusföräldrar faktiskt är med i dessa barns liv precis som de biologiska föräldrarna.

Så med det säger jag ett STORT grattis till alla bonuspappor på fras dag! njut av denna dag ni med!

• Svar på tråden Grattis till alla bonuspappor på fars dag
  • Mirakel händer

Håller med dig... jag är inte bonusmamma men min man är bonuspappa. Idag får han en present av sin bonusson men jag vet ej vad det är för han har fixat det själv. Min man har varit bonuspappa i över 6 år.

• nnerminna

vad gulligt av din son:)... Det betyder så mycket för bonusföräldrar när de faktiskt får vara med på de roliga sakerna också. Speciellt värmande är det när barnen själva räknar med en som om man vore den biologiska.

• Mirakel händer
    nnerminna skrev 2008-11-09 09:39:46 följande:
    vad gulligt av din son:)... Det betyder så mycket för bonusföräldrar när de faktiskt får vara med på de roliga sakerna också. Speciellt värmande är det när barnen själva räknar med en som om man vore den biologiska.
    Sonen ringde och berättade för mig att han och hans pappa hade varit på stan och köpt någon present till hans pappa nummer 2. Han har haft pappa vecka, vi byter på söndagar. Han är 13 år med särskilda behov. Det är viktigt för min man detta, pga att han inte kan få egna biologiska barn. Trots att vi har försökt med hjälp. Så vi är så tacksamma att sonens pappa accepterar detta också. Han är informerad om våran situation angående att få gemensamma barn.
  • nnerminna

Ni verkar ha ett bra samarbete du och den bio.pappan. Skönt att han har förståelse för er situation. det är inte alltid de bio.föräldrarna är tillmötesgående när det gäller bonusföräldrar.
    Väldigt fint av din sons bio.pappa att även vara med vid köpet av present till pappa2! Detta underlättar så mycket för din son, han behöver inte känna att han sviker någon. utan kan visa öppet att han älskar och bryr sig om alla vuxna, utan att det blir svartsjuka.

• Mirakel händer
    nnerminna skrev 2008-11-09 09:58:10 följande:
    Ni verkar ha ett bra samarbete du och den bio.pappan. Skönt att han har förståelse för er situation. det är inte alltid de bio.föräldrarna är tillmötesgående när det gäller bonusföräldrar.Väldigt fint av din sons bio.pappa att även vara med vid köpet av present till pappa2! Detta underlättar så mycket för din son, han behöver inte känna att han sviker någon. utan kan visa öppet att han älskar och bryr sig om alla vuxna, utan att det blir svartsjuka.
    Vi har väldigt bra sammarbete när det gäller våran son. Det är ett måste för det är inte alltid jag kan vara med på utvecklingssamtal i skolan, möte på habiliteringen, bowlingen, tandläkare. Å det kan även vara så att sonens biopappa inte kan också. Men då är det min man som får tex gå till tandläkaren. Många blir fförvånnande över tex när vi kollade runt på olika särskolor så var vi alla tre som tittade på dem. Personalen vart som frågetecken, det är ju inte så vanligt att biopappa och bonuspappa kommer så bra överens och pratar med varandra. Eller klarar av att vara i samma rum.

Mitt ex och min man festar även ihop, åker på kryssningar mm.

Det är skönt att allt fungerar. Förra julen var sonens biopappa är på julmat, för han ska ju inte behöva vara ensam hemma för att sonen är hos oss och firar jul. Denna jul åker han iväg med sin pappa till sin gammel farmor. Jag jobbar och min man jobbar extra pga att sonen är borta.
  • Svartamoln

Så härligt!!! Underbart att höra om när det fungerar och alla är överens! Vilken lycka för killen att få och vara älskad.

Säger som er -

GRATTIS till att bonuspappor! (och bio pappor så klart! )

• Mirakel händer
    Svartamoln skrev 2008-11-09 16:16:45 följande:
    Så härligt!!! Underbart att höra om när det fungerar och alla är överens! Vilken lycka för killen att få och vara älskad.Säger som er -GRATTIS till att bonuspappor! (och bio pappor så klart! )
    Det är underbart...
Svar på tråden Grattis till alla bonuspappor på fars dag