nnerminna skrev 2008-11-09 09:58:10 följande:
Ni verkar ha ett bra samarbete du och den bio.pappan. Skönt att han har förståelse för er situation. det är inte alltid de bio.föräldrarna är tillmötesgående när det gäller bonusföräldrar.Väldigt fint av din sons bio.pappa att även vara med vid köpet av present till pappa2! Detta underlättar så mycket för din son, han behöver inte känna att han sviker någon. utan kan visa öppet att han älskar och bryr sig om alla vuxna, utan att det blir svartsjuka.
Vi har väldigt bra sammarbete när det gäller våran son. Det är ett måste för det är inte alltid jag kan vara med på utvecklingssamtal i skolan, möte på habiliteringen, bowlingen, tandläkare. Å det kan även vara så att sonens biopappa inte kan också. Men då är det min man som får tex gå till tandläkaren. Många blir fförvånnande över tex när vi kollade runt på olika särskolor så var vi alla tre som tittade på dem. Personalen vart som frågetecken, det är ju inte så vanligt att biopappa och bonuspappa kommer så bra överens och pratar med varandra. Eller klarar av att vara i samma rum.
Mitt ex och min man festar även ihop, åker på kryssningar mm.
Det är skönt att allt fungerar. Förra julen var sonens biopappa är på julmat, för han ska ju inte behöva vara ensam hemma för att sonen är hos oss och firar jul. Denna jul åker han iväg med sin pappa till sin gammel farmor. Jag jobbar och min man jobbar extra pga att sonen är borta.