• tussa85

Hoppet glider iväg..

Hur ska ja våga bli gravid igen då ja bara verkar få missfall!?
    Fick mitt andra missfall på 5 månader i torsdags i v8.
    Kan säga att de kändes för jävligt att känna hur allt bara gled ur mig! Kan bara inte förstå varför! Kändes overkligt, hade hunnit bli riktigt rund väldigt fort, och så helt plötsligt så blev de inge.
    Har en son på snart 3 år och skulle helst av allt vilja få ett syskon till han, men ja vet inte om ja orkar ett missfall till, eller om ja vågar bli gravid igen, för man känner inge annat än oro.
    Drömmen om att få kunna njuta av graviditeten är nu krossad, för ja kommer inte att kunna slappna av och njuta. Om ja nu nånsin får fler barn.. Vet att de finns dom som har de värre me.
    Livet är inte rättvist ibland.

• Svar på tråden Hoppet glider iväg..
  • Schokolade

Har exakt samma känslor, för fyra veckor sedan fick jag mitt andra missfall på 6 månader, första gången hann jag till v. 10 och andra till v. 6. Vi har också en 3-åring som jag väldigt gärna vill ska få ett syskon. Nu sitter jag här och har precis plussat igen, men vet inte om det är hormoner kvar efter missfallet eller en ny gravidiet. Vågar knappt tänka tanken ens... Hur ska man våga tro och hoppas igen??

• anna99

under 2007 fick jag 4 misfall. Ett var utomkveds som krävde 2 OP. De tog min ena äggledare på köpet. Är nu gravid i vecka 27. Så, ge inte upp. Kan tillägga att jag är 44 år, så kan det funka för mig så varför inte för dig? ge inte upp.

• Bionic

Förstår att det känns jobbigt med dina MF. Men jag kan bara säga som föregående talare - Kämpa vidare.

2 MF är ju än så länge bara "tillfälligheter". Så det kan ju hända och händer nog fler än man tror.
    Jag är gravid för 4:e (!) gången och har inget barn ännu. Men hoppas innerligt att det går vägen nu. Det som inte dödar härdar, det är ju faktiskt sant.

Jag hoppas innerligt att du slipper gå igenom ännu ett MF, men som sagt det är ju väldigt ovanligt att få 3 på raken. Kan inte statistiken på rak arm, men det är 1-3% som drabbas av 3 upprepade MF. Tror jag... är inte säker på siffran.

Ta hand om dig och kämpa vidare.

Svar på tråden Hoppet glider iväg..