• augmamma

Hur mycket ersättning t 2-mån. bebis

Ni som ger ersättning (helt och hållet) till bebis på ungefär 2mån; hur mycket äter bebben per dygn. Ange gärna barnets kön.

• Svar på tråden Hur mycket ersättning t 2-mån. bebis
  • JuliansMamma

När min son var 2 månader åt han 200 ml var 3:e timme

20071228, den dagen kom våran Julian till oss
  • jewellery88

Jiiises... Min son som är 2 månader drygt äter ca 80-90 ml var 3e timme när man ger bröstmjölk på flaska...
    Fast det kanske är annorlunda med ersättning? Då kanske de måste ha mer? Funderar också på att börja ge sonen ersättning någon gång så man vet att det funkar för barnvakter så småningom..

• mandelblomma

oj 200 ml per gång, så mycket önskar jag mina killar åt så kanske de åt mindre ofta :)
    De är också två månader, men äter mellan 80-120 ml och lite olika, i bland så ofta som varannna timme (på kvällen o natten), sen kanske var tredje var fjärde resten av dygnet.
    Då vi räknat i hop ett dygn ligger de nära en liter per dygn, tycker själv det låter mycket. Nan 2 äter de föressten och har fram till för en vecka sedan ammat och fått ersättning, nu bara ersättning.

• Pensée

Vår kille på 7 veckor äter ca 90-100 ml var 3:e timme och han verkar nöjd med denna mängd. Vissa gånger äter han mer, speciellt kvällstid.

• cloudberry79

Min åt cirka 90 ml var tredje timme då, nu när han är ett år äter han ännu ersättning på natten, 200 ml. Det varierar jättemycket hur mycket barn äter, så det är omöjligt att mäta det mot något annat barn.

Skillz that Killz 10k+
  • Åsa78

vår tjej på 6 veckor äter 120 ml vida varje måltid och det ungefär med 3 - 4 timmars mellanrum.

• NathalieAndersson

180 per gång var 4-5 timme vid 2 mån. sov mellan 19-08 under natten utan mat.
    nu äter han 200 av babysemp 2 var 6e timme. han är 3 mån o 1 vecka

*¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722 (anderssonnatalie.blogg.se)
  • nenne40

Min 7 veckors äter inte speciellt mkt, mellan 60-130 ml per mål med 3-4 timmars mellanrum. Oftast äter han 70-90 ml...

• Majlo

Min Kille e 2 1/2 mån äter ca 120ml (babySemp) ca var 3-4 timma på kvällen kanske något oftare och har han sovit i många timmar på dagen kan jag ge honom 150 ml men han äter nästan aldrig upp.
    120 ml har han ätit ganska länge

• Majlo
    ilgott skrev 2008-11-01 23:01:45 följande:
    180 per gång var 4-5 timme vid 2 mån. sov mellan 19-08 under natten utan mat.nu äter han 200 av babysemp 2 var 6e timme. han är 3 mån o 1 vecka
    Har ni redan bytt till BS2?? Funkar det att göra så tidigt?
  • Mrs Mack

Jag har en liten kille på 3 månader men född 7 veckor för tidigt. Han äter NAN1 och 120 ml ca var 3-4 timme. Någon enstaka gång äter han 150 ml. Tänkt prova NAN2 snart för det är som att han inte blir helt mätt nu men det blir för mycket med mer mängd.

• NathalieAndersson
    Majlo skrev 2008-11-03 14:19:21 följande:
    Har ni redan bytt till BS2?? Funkar det att göra så tidigt?
    Ja vi var tvugna att göra det, han höll soig inte mätt längre stunder, väldigt mkt gnäll o sånt.

Jo klart det funkar men OM du vill byta över så blanda 50/50, mildare för magen.
    Bytte till bs2 när äldste var 3.5mån och han har inga men av det. BVC rekomenderade det inte men hon sa att vi fick göra som vi ville...
    *¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722 (anderssonnatalie.blogg.se)
  • Eraijka

Åh vad skönt att man inte är ensam, har en liten tös och började fundera på om hon åt alldeles för lite men man kan ju inte trycka i dem ersättning heller. Hon äter mellan 90-150 ml å på sempers paket står d att de ska äta ca 5 ggr per dag å 140-200 ml per gång d äter.

Fast man kanske ska tänka att går de upp i vikt så är d ingen fara :)

• violatricolor

Har en nioveckors här, hon ammas visserligen lite, men ligger på 80-120ml/mål var tredje timme ungefär. Så det går nog inte att bry sig om paketet..de äter ju dessutom olika ofta o mycket precis som ammade barn, åtminstone gör vår tjej det. spelar ingen roll om hon får bröstmjölk eller ersättning förresten, hon äter lika mkt. Magen är väl inte större än så på henne.

• Freiya

våran 10 veckors äter 195 ml var 3e timme.
    funderar också på att byta till NAN2 istället för 1. det står på paketet att man kan göra det om tidigare om 1an inte verkar vara tillräcklig.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Carinamamma84
    När min son var 2mån åt han 200ml hära med var 4 timme.
    Nu är han 3mån blir inte mätt på 200ml så han får äta barnmat redan nu.
    050607 Ebba&Amadeus 080814
  • dessansessan

min son på 2½mån äter 195ml var 3:e timme ca 5-6 gg per dygn sover hela nätterna. super nöjd

• WSalma

Min pojke som är drygt sju veckor äter ca 6 gånger per dygn, 120-140 ml (bröstmjölk) per gång. Han väger ca 5,3 kg.

Svar på tråden Hur mycket ersättning t 2-mån. bebis