• SilverEmma

Roliga sätt att berätta att man är gravid - tråd 2!

Första tråden är nu stängd, så varför inte skapa en ny? Det här var en av mina favorittrådar så jag vill gärna läsa om fler underbara sätt att berätta för nära & kära om sin graviditet!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m34821038.html

Min bästa blev med min pappa! Jag & gubben skulle sjunga & spela lite på en släktfest på min pappas sida & jag skrev en låt som vi avslutade med. Jag sa helt enkelt att jag hade en nyskriven låt som jag ville dedikera till min käre far. Inte varje dag man kan få en vuxen karl till att gråta!

www.myspace.com/silverem

Det är den första låten på den sidan!

Kom igen nu, dela med er av era roliga berättelser!!

• Svar på tråden Roliga sätt att berätta att man är gravid - tråd 2!
  • Iida01

När vi åker ner till mina föräldrar så har vi tryckt upp t-shirts till min sambos barn där det stor storebror och storasyster. Det ena av barnen är ju än så länge bara småsyskon så ska vi se om någon ser texten och uppmärksammar det. Detta blir alltså mitt första barn och mina föräldrars första biologiska barnbarn. Vi kommer sätta på ena barnet en t-shirt och skicka ner honom till resten av min familj, då är det inget konstigt att det står storebror sedan sätter vi på barnet som ska bli storasyster för första gången efter och skickar ner henne.

Sedan ska barnen få leverera t-shirts till mina föräldrar där det står "Jag ska bli MORFAR" och "Jag ska bli MORMOR".
    Ska bli roligt att se om de fattar "storasyster" eller om de tror att det står fel. 

• trytofindme

Vi berättade för svärföräldrarna med en liten present :) Gör ofta chokladpraliner som dom brukar få i sådana askar, men denna gång blev det en liten bebis i vit modelleringschoklad istället :)
  • AlinaS

Jag berättade för min kära sambo på ett släktkalas för min kusin, och då fick han ett paket med Testet i :) han brast ut i glädjetårar och igenom att hel min släkt och lite av hans (då våra släkter stör varann nära) så fick allihop veta! Helt underbart var det :)

• Alma86

Trytofindme:

vilket roligt sätt att berätta på! Och vad duktig du är! Så himla söt bebis :)

Men för en som inte är så kreativ... kan du tänka dig att tillverka och sälja 2 st?

Det hade varit så himla roligt att få berätta på detta viset för min mamma som ska få sitt efterlängtade första barnbarn :)

• Alma86
    trytofindme skrev 2014-10-01 22:14:31 följande:

Vi berättade för svärföräldrarna med en liten present :) Gör ofta chokladpraliner som dom brukar få i sådana askar, men denna gång blev det en liten bebis i vit modelleringschoklad istället :)

Oj jag ser nu att du antagligen precis fått bebis! :) då var min tidigare fråga ganska korkad :p

Grattis till bebisen! :)
  • Sandravanilj

Nu är det äntligen min tur att få berätta hur vi ska berätta att vi är gravida i v 7 :D

Vi har beställt bodys som det står "Mormor/morfar" "Farmor/farfar" på och så ska vi lägga ner dom i varsitt påskägg så får våra föräldrar dom på påskafton :D

Blir första barnbarnet för alla :D

• mammalovis

Jag har skjutit på att berätta något för mina föräldrar, då min far tycker det räcker med två biologiska barn som han har. Nu var de här igår, så jag kände inte att vi kan vänta längre, sambons mamma har vetat i några veckor ...

Tyvärr hittade jag inte någon bebisdocka från Rusta (för 5 kr) som jag visste att jag hade hemma, så istället lånade vi storasysters minsta docka och la i ett påskägg med en lapp med MINST på. Vi sa även att äldsta inte visste något. Det dröjde en bra stund innan mamma frågade "om det skulle bli en docka till i familjen". Ja, kanske inte en docka, men ..." Vi fick ett grattis av mamma, medan min far inte sa ett ord. Mamma hade inte räknat ut det, även om jag berättat att jag skulle och hade kollat mitt hb i veckan och måste äta järntabletter varje dag. Storasyster blev helt förtvivlad över att vi skulle ge bort hennes docka ... men lugnade sig när hon fick tillbaks den.

Ett alternativ jag hade var att skicka kub-bilden via mms, men då hade vi fått vänta 2,5 veckor till. Det är rätt skönt att mamma vet varför jag är så gräsligt trött.

• gravid94

Jag plussade för 2 veckor sen, berättade direkt för sambon men visste inte hur han skulle reagera då vi bara varit ihop ett år och aldrig pratat om barn innan. Men han blev glad och vi berättade i helgen för hans familj. Killen köpte ny bil i fredags så vi åkte till hans föräldrar o visade upp den, när dom undrade varför han hade köpt en så pass ny bil (när han annars köpt gamla Volvosar o trimmat eller så). Då svarade han med "För att få plats med denna" och så visade han en bild på en barnvagn han köpte häromdagen. Hans mamma hoppade till o nästan började gråta av glädje, hans pappa Grattade oss också såklart. På söndagen berättade vi för hans syster och hon blev choklad men glad. Resten av söndagen vi där så satt hans syster och hans mamma o pratade om bebis kläder. Ska berätta för min mamma och styvpappa om nån vecka, dom bor 20 mil härifrån så vill inte ta det via telefon. Hoppas hon blir glad då jag är enda barnet för henne och då min styvfar blir morfar nu i maj så blir nog han glad o bli morfar 2 ggr iår. För jag har ingen kontakt med min pappa så tänker inte berätta till min biologiska pappa.

• Blinopp

Vi köpte 4 st likadana koppar och en keramikpenna. Inuti kopparna skrev vi, mormor, morfar, farmor och farfar. Sen hällde vi upp kaffe så texten inte syntes.

Desto mer de drack så kommer ju texten fram.

Sen lade vi en kanelbulle i ugnen och ställde timer. Haha

• emeloi

Jag och sambon väntar vårt första barn i början av oktober och vi berättade för mina föräldrar i ca v 8.. Gav dom en fin blomma och när dom undrade hur det kom sig att dom fick en så fin blomma sa vi att "man ska väl fira lite när man ska bli mormor och morfar?" mamma grät och pappa kramade mig i en evighet

• ReginaPhalangie

Har läst nästan hela tråden,och försöker att inte gråta. ???? Jag är i v 13. Har varit lite orolig för missfall och inte vågat säga något. För mina föräldrar blir det första barnbarnet och det är så efterlängtat! Imorgon ska jag dit och fika. Då ska de få öppna ett paket.I finns UL bilden inramad. Jag har grinat i flera dagar av lycka och vet inte hur det ska gå när jag räcker över paketet. Min kille är bortrest och vi båda ska bort nästa helg. Så det måste ske nu. Min kille har redan barn och det barnet ska få en ny t-shirt nästa vecka som det står "storebror " på. Så ska vi messa bilder till min killes familj (som bor långt bort) och fråga vad de tycker om hans nya tröja. ????????

• vampyra

Hej,

Fick veta att jag ska bli mamma för ca 2v sedan nu, dock ba gått en 5v ung så fortfarande tidigt. Berättade direkt för pappan som intr alls reagerade som ja väntade efter 1,5 års förhållande och prat om barn. Men men.

Tänkte berätta för mina föräldrar på Lucia när vi ska fira jul men vet inte exakt hur. Vet inte heller om de blir glada. Skulle vilja göra de på lite roligt sätt men ändå intet överdrivet. Har ni några tips?:)

• Ramiz

Vi gav respektive förälder en napp där det stod jag<3 far/mor föräldrar :) Blev väldigt uppskattat :) Hade slagit in dom som små presenter :)

• MCLRBL

Skrev "hej mormor" på magen lite smått och bad min mamma titta för jag hade fått nått utslag. Hon förstod ingenting på ett bra tag, men blev sen super glad. Brorsan och hans tjej var gravida då så dom fick en body där det stod "världens bästa kusin" på, tog också ett bra tag innan dom fattade :b Resten av familj fick se ultraljudsbilden :)

• Skjortan

Vilken bra tråd=)

Det är några veckor kvar tills vi ska berätta, och vi ska även precis börja renovera köket så då funderar vi på att bjuda hit våra föräldrar på en invigningsmiddag eller liknande.

Efter middagen funderar vi på att bjuda på "livets efterrätt" i form av en tårta som är uppmarkerad i sex bitar: en bit för mamma, en för pappa, en för farmor, en för farfar, en för mormor och en för Pyret.

• bebisdags

Jag hade tjatat om att ta ett familjekort med min familj så min sambo ställde sig redo att ta ett foto ( men han spelade egentligen in) sedan säger han " och så säger alla majbebis".. Tog ett tag innan alla fattade men blev glädjetårar och kramar till 1000 och det var så roligt att få med deras reaktion på film :)

Svar på tråden Roliga sätt att berätta att man är gravid - tråd 2!