Kort/ingen väntetid??! Panik
Nu blev jag helstressad . Har varit i StPetersburg och ställt in mig på att göra ÄD ca 20 dec. Men jag vill ha öppen spermadonator (från Danmark) och nu fick jag veta av en annan tjej att det inte finns några garantier att man kan föra in sperman i Ryssland. Det kan gå, men den kan även fastna i tullen och man riskerar att förlora sperman. Hon skulle nu se sig om efter annan klinik. Men jag kan pga min ålder inte vänta utan måste ha behandling så fort det bara går. Valde Ryssland pga priset (5535 euro) och noll väntetid.
Är det nån som vet hur det är med väntetider och pris på andra kliniker i Europa??? Hittar inget på t ex AVA-Rigas hemsida... Känner lite panik här mitt i natten.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-23 00:58
Problemet som uppstod var alltså att jag kom fram till beslutet att jag vill ha en öppen donator - och var tvungen att försöka hitta en annan klinik/annat land (som tillåter ÄD för singlar)och där det är OK med öppen sperma - och att man får frakta dit den från Danmark. Generellt verkar det gå lättare i EU-länder. Och där jag nu vet att det är helt OK är Estland och Cypern. Ev kanske även vissa kliniker i Spanien och Tjeckien