• AnnaT

ung mamma och två barn?

Jag är 19.Min son är 6 månader, och nu funderar vi på att han ska få ett syskon, har altid velat att det ska vara låg ålderskillnad på barnen, ni som är unga och har fler än ett barn hur bestämde ni er för fler barn?
    Jag är lite orolig också när vi berättade för våra mammor blev dom inte glada men nu är dom ju så klart det, men mamma säger att två barn kommer bli alldeles för jobbigt, jag vill mest ha barn min man säger det skulle vara kul men vi får se, tips någon??

• Svar på tråden ung mamma och två barn?
  • Enniie

Jag var 17 år när älsta sonen kom. Andra sonen kom nu i februari detta år, och jag fyllde 20 på sommaren. Det går kanonbra. Iofs så var ingen utav barnen planerade, men så välkommna så.

Det är exakt, och nästan på datumet 2.5 år mellan barnen, vilket jag tycker är kanon bra. Det är en perfekt åldersskillnad enligt mig, men sen beror det jue på hur tätt man själv vill ha barnen...

• Collica

Nu är jag (tyvärr) inte så ung längre... men jag vill bara säga att det är 2 år mellan mina å det är toppen då man kan kommunicera med den stora så hon förstår (inte peta lillebror i ögonen osv) å hon är såååå hjälpsam å tok-gosig med brorsan.
    Lycka till oavsett hur lång tid ni väljer att ha emellan barnen.

• Jössica

Jag är 19, och var 19 när min dotter kom till. 7-8 veckoer efter at hon kom ut, blev jag gravid igjen. Ingen av barnen var plannerad, men dom är självklart velkomna endå

Jag tycker ni ska göra som ni vill. Hvis din mamma tänker på ålder, så tror jag inte det har något å säga. Spelar ingen roll om du "bara" är 19. Blir jo som om du skulle ha varigt 30 tycker jag.

• trebarnsmamma20

haha kör på bara...!!! jag e nyss fyllda 24 å jag har 4 barn...

alla resonerer olika men jag resonerar som så att... nu har jag fått barn tätt å jag e inte last gammal... när dom e stora e jag fortfarande ung... å om 5-10 år vem vet kanske de blir en sladdis haha.. men de e ju vad jag tycker!!! ha de bäst

• Carinamamma84

Kör på som trebarnsmamma20 säger
    Jag var 19år när jag fick min dotter idag är skruttan 3år och 4mån.
    Är idag 23år och har en son på 2½mån tycker själv att detta var bra då hon slutade med blöja när hon var 2år.
    Men jag ska skaffa en till då min pojk är 1år

• Sannalinden

Jag är bara 16 år och har en son på 15månader och en dotter på 3 veckor . Jag såg det hela ganska positivt med tanke på att dom har otrolig nytta utav varandra genom åren .

• TriXiiie

Jag blev 21 nu i oktober...
    Och har en sån på 16månader och väntar en till nu om 5veckor,..
    Jag vet inte än hur det går men jag förväntar mig att första året kommer bli tufft!! Sen släpper det nog :)

• valkyrian

Fick första när jag var 16 och nu 'r jag 20 och väntar andra.. min dotter kommer nästan att var 4 år när lillebror kommer. Hade med velat haft tidigt men ville verkligen fixa gymnasiet med bra betyg och så först, men nu sitter vi hör jag och sambon och väntar vår efterlängtade tvåa...

• Carinamamma84

ÅÅh jag kommer vara med på Tiningen Föräldrar&Barn blir interjuvad

• Leather Cravat

Var 17 när jag fick mitt andra (fyllde 18 någon månad efter-.-), bestämde inte alls för att skaffa ett andra, det bara blev så haha. :P

• Angelicat

21 år två barns mor , fick första 18 nästan 19 andra nu samma månad som jag fyllde 21:D

• vivi85

Är väl inte så ung.. haha.. men var 21när ja fick min första o 22 när ja fick min andra.. är 14½mån mellan mina..

• fru syren

är 21 med två barn var 18 när första komm och 20 med andra jag själv tyckte att två år var lagomt mellan barnen dom har sån stor nytta av varandra hihi så jag tycker väl inte att ni är så unga....

• NathalieAndersson

Är 20 och har två barn (fuller 21 i dec)
    Fick första när jag var fyllda 18, . (Liam kom i feb)

Andra kom i juli i år,

*¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722 (anderssonnatalie.blogg.se)
Svar på tråden ung mamma och två barn?