• Knasig

Hur gammal är pappa?

Hur gammal är pappan till era barn?

Jag är 19 och fick en jätte fin dotter 14 augusti i år och min pojkvän som även är pappan fyller 26 i december.

Hur stor mellanskillnad har ni?
    Tror ni det gör någon skillnad om killen är äldre, yngre eller jämngammal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 23:05
    När jag menar skillnad så är inte det bara med mognaden att göra utan också hur ni blivit bemötta. Eftersom jag känner att pågrund av min pojkväns höga ålder så har folk glömt bort att jag är "Ung Mamma".

• Svar på tråden Hur gammal är pappa?
  • Pojkmamma

Hoho. Detta ligger under "Ung förälder"

• 5 barnsmamman

jag 35 och pappan/sambon 31 har två barn sönner på 3 år och 9 månader

• diddi Ida

jag 24  och pappan är 28 våran tös är 2år och 9 månader

Mamma till Alva
  • MariT79

Jag är 29 och pappan 27.. Våran dotter är 3 månader.

• medea08

Jag är 21, sambon fyller 24 i april. Skiljer ganska exakt 2½ år mellan oss.

• MelvinÅMamma

Vi är båda födda -83 fick vårt första barn -03 o har nu BF igen nästa vecka...nu räknar inte så många oss som unga längre,inte alls på samma sätt som förra graviditeten...jag bryr mig inte om vilket

• jessielarsson

Jag är 28 och pappan till vårt barn är 36.

• Linmin

Jag är 29 och min man är 40. Vår son är 1 år...

• Lina N

Jag är 19 (20 i sep) och pappan är 25 år (blev nu i jan), vår son är 6 månader. Tror faktiskt att det gör skillnad om pappan är äldre... Jag känner mig inte direkt som en "ung mamma" utan som vilken annan mamma som helst. Har aldrig blivit dåligt bemött pga att jag är ung mamma. Sen vet man ju iofs inte vad folk tänker, men jag har iaf aldrig fått höra något negativt. Men sen klarar vi oss helt själva också, inga bidrag (mer än barnbidrag och föräldrapenning som alla får då) som kanske många andra unga föräldrar får. Sambon jobbar ju, jag är mammaledig. Vi har egen bil och lägenhet, två hundar. Som vilken annan familj som helst. Hade han däremot varit lika gammal som mig tror jag att vår situation hade varit annorlunda.

- Fabian 2oo8-o7-23 -
  • Lycklig Mamma

Det skiljer 7 år mellan oss.

• Längtar

Jag är 23 år min sambo är 27 år och vi har en son på 13 månader

Svar på tråden Hur gammal är pappa?