• QrazyQuties

Hur ser du på heterosexualitet?

Ja, kära vänner... Kände att det var dags för en reality check!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 23:41
    Oh herregud... Förstår inte folk att detta är en högst ironisk tråd??? Tror så många att jag på allvar ifrågasätter heterosexualiteten???

Jag är TRÖTT på att bli ifrågasatt genom diverse trådar p g a att jag är homosexuell. Därför startade jag denna tråd för att få folk att förstå att det är JOBBIGT att folk hela tiden diskuterar huruvida man är normal eller inte.

Och ni trevliga människor som har valt att svara "Annat: Normalt/naturligt", det är tyvärr inte ett separat svarsalternativ. Antingen väljer ni "på samma sätt som homosexualitet"(som då innebär normalt/naturligt) eller så svarar ni inte alls... så enkelt är det... Detta är nämligen en tråd för vänliga, trevliga och accepterande människor. INTE för trångsynta, bakåtsträvande grottmänniskor som fortfarande tror att alla djur är heterosexuella och att det därför är det enda som är normalt.

Jag är homosexuell, FULLT NORMAL, min kärlek till min fru är helt NATURLIG, och inget skit ni säger kan ändra på det. Sen kan ni välja att antingen gå omkring och försöka trycka ner mina känslor och påstå att det inte är normalt, eller så kan ni välja att acceptera detta och välkomna världen med dess förändringar, älska era medmänniskor för dem de är, inte för vem de väljer att leva med och vara lite större än alla Åke Green-predikningar och andra hatbudskap och inse att livet är för kort för att vi ska lägga ork och energi på att jävlas med andra.

FRU U - Jag antar att du är bisexuell? För jag kan lova dig att jag vet till 110 % säkerhet att det finns INGET i hela världen som skulle kunna få mig att dela en enda dag med en man. Har aldrig haft något intresse av det och kommer aldrig ha. Förstår faktiskt inte hur du kan anse dig ha rätten att säga att folk inte kan veta. Hade jag kunnat "välja" hade jag knappast valt att bryta med delar av min släkt för att kunna leva som jag vill, utan hade då självklart "valt" en man.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ser du på heterosexualitet?
  • meuf
    ODS skrev 2008-11-04 23:33:59 följande:
    om det vore normalt skulle vår existens vara mkt mindre, förr i tiden skulle kanske vi rent av dött ut(rena spekulationer) då det inte fanns provrörsbefruktning o likn.
    Men nu är det ju inte det d v s den vanligaste förekommande sexualiteten (om jag förstår definitionen rätt).
    Således är det ju inget problem alls. Fast det kanske var din poäng?
  • Disan

Jag röstade faktiskt på "lite konstigt är det", för att jag tycker det MEN jag respekterar fullt ut och har ingenting emot det

Även om det är en ironisk tråd

BabyRo född 070620 & Ninja i magen BF 090327
  • Katta86

Stå på dig TS! Tänk om alla homosexuella kunde ha samma mod och styrka som du!
    Förstå hur många det är som lever med ångest varje dag för att de inte vågar visa vem de egentligen är pga rädsla för förtrycket!

Bra att någon högljutt vågar ta ställning och visa att det är fullt naturligt att leva med någon av samma kön!

Personligen så är jag gift med en man och älskar honom mer än något annat. Men jag förstår inte varför man ska lägga så stor vikt på att jag lever med en MAN och TS lever med en KVINNA. Jag skulle vilja säga att vi båda lever med någon vi älskar. Jag älskar inte min man för att han är MAN utan jag älskar hans person och den han är. Synd att inte alla kan se det så bara..

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Vasen

Lite konstig är det allt, men ok för mig .

• Vasen

Det konstigaste med heterosexualitet tycker jag nog är att man måste vidta en massa åtgärder för att inte riskera att bli med barn ideligen.

• meuf
    ODS skrev 2008-11-05 11:46:11 följande:
    nej, just därför är det ju ej normalt!
    För att det är ovanligt? det går runt runt det här.
  • presens konjunktiv
    Vasen skrev 2008-11-05 12:23:40 följande:
    Det konstigaste med heterosexualitet tycker jag nog är att man måste vidta en massa åtgärder för att inte riskera att bli med barn ideligen.
    Jag tycker att det är ännu konstigare att de blandar ihop sex med barnalstring. Det känns lite...icky.
    Tradition and habit are not sound arguments. Construct a valid argument or stop talking!
  • Skogsflickan

Röstade samma som homosexuella. För jag anser att alla läggningar är "normala" om man kan skriva så. Aldrig brytt mig om vad en människa har för sexualitet..

• Fjuppan

Men...om homosexualitet inte är normalt pga av att två gay-personer inte kan fortplanta sig helt på egen hand så är alltså alla hetero som inte KAN få barn också onormala?

Mitt svar: "På samma sätt som..."

• ODS

meuf: ja, det har visst en tendens att göra det men jag tror faktiskt du förstår vad jag menar.

• QrazyQuties

Katta 86 - Tack för stödet! Jag har faktiskt inte alltid varit såhär stark... när jag kom ut i slutet av tonåren så var det ingen lätt match kan jag säga... Med hot om både det ena med det andra... Men jag fick helt enkelt slåss för min rätt till ett eget fritt liv, och jag tänker inte sluta med att kämpa och slåss nu!

Men alltså varför har folk så jäkla svårt för att sluta trakassera, irritera och lägga sig i andra människors liv och levnadssätt??? "Ni är inte tillräckligt många, därför är ni inte normala". Jahapp... ok... Shit, vilket finslipat argument... riktigt genomtänkt. Verkligen.

Kan inte alla bara ta och SKITA i vad andra gör i sängen?!? Eller vem andra väljer att äta frukost med, eller vem andra väljer att dela sin vardag med?? Vad är det med folk egentligen?!? GAH! Jag blir TOKIG!!!!!!!!!!!!!!!

• meuf
    ODS skrev 2008-11-05 15:40:56 följande:
    meuf: ja, det har visst en tendens att göra det men jag tror faktiskt du förstår vad jag menar.
    Ja, om onormalt=mindre vanligt. Men då är det ju inte heller något "problem". Överbefolkning är ett av dom största gloabala problemen.
  • THM

Alla förhållanden som bygger på kärlek och respekt är väl kanonbra - oavsett om man är man/kvinna, man/man eller kvinna/kvinna? Jag är dessutom av åsikten att en kärleksfull familj kan se ut på så många olika sätt och jag anser därför också att alla (oavsett läggning) kan vara kanonbra föräldrar!

Stor kram till TS för att hon orkar!

För att citera Magnus Betnér: "Nej, att leva tillsammans med den man hatar i ett radhus bara för att det SKA vara så - det är väl för fan onormalt om något?"

Min man får ofta frågan om han inte saknar en riktig familj eftersom han inte är biologisk förälder till min dotter. Say no more...

Jag är kvinna och råkar älska en man. Så är det! Alla ni andra som älskar och respekterar varandra - fortsätt med det!

Peace, love and understanding!

• Tygtiiger

Fast jag tycker inte att det är en ironisk tråd.

Hur ser jag på heterosexualitet? Jag är hetero. För mig är det normalt att tända på killar - jag är dessutom gift och trogen så jag tänder på EN kille - och jag utgår därmed ifrån att bögar är normala eftersom de tänder på killar. På samma sätt är min man uppenbart normal i mina ögon och han tänder på tjejer. Då måste ju lesbiska också vara normala - de tänder ju på tjejer.

Ungefär så.

Jag tycker det är bra att "vända" på alla de "oskyldiga" frågeställningarna som dyker upp på FL. Ska heterosar få adoptera? Ska heterosar få gifta sig? Osv osv. Det blottlägger ens fördomar.

• QrazyQuties

Med anledning av en viss ny tråd, så anser jag att denna tråd bör återupplivas... kör hårt!!!

Svar på tråden Hur ser du på heterosexualitet?