• JennyAV

Nån med förlossningsrädsla?

Har precis 2 veckor kvar idag till bf...börjar bli riktigt rädd för förlossningen nu...nån som känner likadant?

• Svar på tråden Nån med förlossningsrädsla?
  • TheFamily

Jag har 31 dagar kvar är dock inte förlossningsrädd. Dock hade jag en tråd här förut där förlossningsrädda kunde ställa frågor till mig...jobbar som uska på förlossningen och gjort i 5 år. Har erfarenhet av ca 1700 förlossningar.
    Om du vill fråga nåt eller ha stöd finns jag här. Du kan skriva här i din tråd eller i min inbox...Kram

• JennyAV

Oj ja då vet du vad allt handlar om:)åhh men tack för det, skönt att inte alla är så dörädd som jag är:/hihi

• Kulan78

ni får läsa mina länkar....eftersom ja var så rädd som ingen annan...
    men allt gick så bra, så fort, visst gjorde det jätte ont, men efter rygg bedövning känndes ingenting, det säkert.
    senare kommer annan smärta...liksåm som jag skulle behöva bajsa, det gjorde jätte ont. jag hann inte ta en till bedövning i slidan,då var det dax. 2 kryssningar och var det klart.
    Hade kanke tur, men nu vet jag att så hämsk behöver det inte vara, så som jag fick höra av kompisar eller hade läst.
    nu är min dotter 2 mån. gammal och börjar skratta, det är underbar att vara mamma. lycka till

• Lycka83

Det gör ont att föda barn, det kommer man inte riktigt ifrån. Sen har vissa lättare för det.
    Jag var också livrädd för att föda barn (mer innan jag blev gravid). När man är uppe i det så tänkte jag bara: alla andra klarar det, så varför skulle inte jag?
    Nu efteråt kan jag längta tillbaka när man låg där på förlossningen (trots smärtan), för det är en så mäktig upplevelse, det går inte att beskriva, måste upplevas!! :)

Jag är helt övertygad att du kommer fixa det galant!!
    Och det finns så mycket smärtlindring att välja på idag.
    Lycka till!! :)

• Lycka83

Glömde skriva att det är en positiv smärta, man vet att den är övergående! :)

• JennyAV