• JennyAV

Nån med förlossningsrädsla?

Har precis 2 veckor kvar idag till bf...börjar bli riktigt rädd för förlossningen nu...nån som känner likadant?

• Svar på tråden Nån med förlossningsrädsla?
  • TheFamily

Jag har 31 dagar kvar är dock inte förlossningsrädd. Dock hade jag en tråd här förut där förlossningsrädda kunde ställa frågor till mig...jobbar som uska på förlossningen och gjort i 5 år. Har erfarenhet av ca 1700 förlossningar.
    Om du vill fråga nåt eller ha stöd finns jag här. Du kan skriva här i din tråd eller i min inbox...Kram

• JennyAV

Oj ja då vet du vad allt handlar om:)åhh men tack för det, skönt att inte alla är så dörädd som jag är:/hihi

• Kulan78

ni får läsa mina länkar....eftersom ja var så rädd som ingen annan...
    men allt gick så bra, så fort, visst gjorde det jätte ont, men efter rygg bedövning känndes ingenting, det säkert.
    senare kommer annan smärta...liksåm som jag skulle behöva bajsa, det gjorde jätte ont. jag hann inte ta en till bedövning i slidan,då var det dax. 2 kryssningar och var det klart.
    Hade kanke tur, men nu vet jag att så hämsk behöver det inte vara, så som jag fick höra av kompisar eller hade läst.
    nu är min dotter 2 mån. gammal och börjar skratta, det är underbar att vara mamma. lycka till

• Lycka83

Det gör ont att föda barn, det kommer man inte riktigt ifrån. Sen har vissa lättare för det.
    Jag var också livrädd för att föda barn (mer innan jag blev gravid). När man är uppe i det så tänkte jag bara: alla andra klarar det, så varför skulle inte jag?
    Nu efteråt kan jag längta tillbaka när man låg där på förlossningen (trots smärtan), för det är en så mäktig upplevelse, det går inte att beskriva, måste upplevas!! :)

Jag är helt övertygad att du kommer fixa det galant!!
    Och det finns så mycket smärtlindring att välja på idag.
    Lycka till!! :)

• Lycka83

Glömde skriva att det är en positiv smärta, man vet att den är övergående! :)

• JennyAV

Ja precis, man får nått för smärtan:PTack för tipsen:)

• asfaltsblomman

smärtan är hanterbar!! jag var LIVRÄDD innan och fan vad bra det gick! sprack ingenting och hade smärtlindring i 45 min av 20 timmar, mäkta stolt!hihi

• JennyAV

Hehe ja bara att bita i det sura äpplet:) För ut ska den ju....och man klarar nog mer än vad man tror som kvinna:P

• heartgirl

När det är dax är man nästan i en annan värld..bryr sig knappt om nått annat än värkarna och bebisen...mitt vatten gick tre dygn innan och värkarna höll på nästan ett dygn, öppnades knappt nått på hela natten..men såå skönt när det var dags..klarade mig på akupunktur o lustgas (helt underbart). Visst fasen känns det men när jag tänker tebax är det verkligen värt det och det går ju som sagt var över...allt bara försvann när dottern låg på magen..(det var nästan värre efter(jag brast en del o fick sy) det var drygt efter innan det läkte och man kunde gå på toa normalt..mest det jag är rädd för denna gången!!
    Lycka till!

Det kommer förr eller senare så försök sluta tänka på det som nått ont...tänk på alla andra märkvärdiga personer som klarar det.....och knytet på magen..

• prinsessansmage

The Family, kan du inte berätta lite lugnande fakta eller sa? Jag är ocksa livrädd fastän det är 8 manader tills min eventuella förlossning.
    Framförallt är jag rädd för att det ALLTID ska göra ont i slidan efterat om man har spruckit, men det kan det ju inte göra nâr sa manga far fler barn eller hur?

• sassy74

Jag kanske är lite udda men jag har börjat bli rädd för förlossningen och detta är ändå min tredje... hur fanken går det ihop?

• Magnoliah
    prinsessansmage skrev 2008-11-05 11:03:50 följande:
    The Family, kan du inte berätta lite lugnande fakta eller sa? Jag är ocksa livrädd fastän det är 8 manader tills min eventuella förlossning. Framförallt är jag rädd för att det ALLTID ska göra ont i slidan efterat om man har spruckit, men det kan det ju inte göra nâr sa manga far fler barn eller hur?
    Jag födde min första förra veckan (27 oktober). Krystade ut honom på 10 minuter och sprack lite och blev sydd. Trodde att det skulle kännas när bedövningen släppte, men icke! Har inte haft det minsta besvär eller ont därifrån, inga problem att kissa. Det som kändes efteråt var rectum, var öm och hade lite svårt att sitta. Men nu 1,5 vecka senare har jag inga besvär alls.
Svar på tråden Nån med förlossningsrädsla?