• MiaLau

Jag hatar mig själv ibland!!!! =)

Fan vad jag hatar mig själv!!

hur kunde jag FRIVILLIGT bli gravid när jag vet att ungen måste ut förr eller senare?
    Hur KUNDE JAG!!! 
    jag är så förlossningsrädd så det är galet! 
    och jag min dumme fan springer in och ut i FL forum och läser om folks förlossningar och frågor. 
    Jag ska ha planerat kejsarsnitt och den största rädslan är att bedövningen inte ska räcka till och att jag ska känna av IAF. och vad läser jag då här på FL, om en tjej som genomgått sånt!!!
    JAG DÖR!!! 
    Nu måste jag lösa detta på ett bra sätt, måste finnas andra sätt än kejsarsnitt och vagialt. och då får jag bli den som kommer på det!!! =)
    *Stillar nerverna*
    Såå nu har jag skrivit av mig! =)
  • Svar på tråden Jag hatar mig själv ibland!!!! =)
  • nano

Tror att det ska väldigt mycket till för att ett planerat kejsarsnitt ska gå "fel". Det är klart att det händer men så vanligt är det nog inte :)

Du kan väl skriva när du kommit på det nya "sättet" är mycket intresserad...

• Glenda Glad

TS: jag förstår dig! Jag funderar allvarligt på att bara ha detta barnet och inte försöka med syskon sen just för att min ångest inför kejsarsnittet är stor. Inte lika stor som inför att ajg skulle tvingas till vaginalt förstås.

Den tjejen som bedövningen inte räckte till för - var det ett akut/katastrofsnitt? För jag tänker att vi som ska ha planerat snitt har ju ingen tidspress på att ut barnet. Om bedövningen inte tar, så måste man kunna vänta och lägga om den senare och se till att den tar då, eller hur?

Förslag till nytt sätt att få ut barn ur magen - teleportering
    Du får garanterat nobelpriset om du fixar det!

• MiaLau
    Glenda Glad skrev 2008-10-28 09:16:10 följande:
    TS: jag förstår dig! Jag funderar allvarligt på att bara ha detta barnet och inte försöka med syskon sen just för att min ångest inför kejsarsnittet är stor. Inte lika stor som inför att ajg skulle tvingas till vaginalt förstås.Den tjejen som bedövningen inte räckte till för - var det ett akut/katastrofsnitt? För jag tänker att vi som ska ha planerat snitt har ju ingen tidspress på att ut barnet. Om bedövningen inte tar, så måste man kunna vänta och lägga om den senare och se till att den tar då, eller hur?Förslag till nytt sätt att få ut barn ur magen - teleportering Du får garanterat nobelpriset om du fixar det!
    adressen till tråden är här www.familjeliv.se/Forum-2-99/m37696652.html
    hehe =) men det är läskigt!! =)  
    USch jag ska inte läsa så mycket!! =)
  • Glenda Glad

Urrk! Nu har jag läst tråden.
    Kan säga att jag lägger det till listan av saker som min man ska få hålla koll på och se till att jag blir hörd.

• pernillaericsson

på planerat snitt testar dem ju om bedövningen tagit innan dem stter igång,det gjorde dem på mig ialla fall, o ja har bara gjort planerat. ..

• salamanca

Förstår dig så väl. Är också väldigt rädd, synd att de inte kan dra ut honom genom näsan..... =)
    Varje gång rädslan har tagit överhand har det dykt upp frågetecken gällande barnet så för mig har det omedelbart försvunnit & ersatts av fullständig koncentration på honom. & det är ju faktiskt just så, bebis skall ju gå igenom den största förändringen. Be dem stå beredda att söva dig om det behövs - måste ju trots allt vara mycket ovanligt att man inte känner bedövning...

Lycka till!

• The Flohabba

Jag har 3 barn och alla är förlösta med kejsarsnitt (ett akut,två planerade).
    Det har gått jättebra och det har varit fin upplevelser. Det är en speciell  stämning i ett snitt rum. Alla har varit glada och lite mysiga på nå´t vis.

Storebror ser dig (eller så är det lillsyrran som skvallrat)
  • MiaLau

Jo. jag har hört bra om kejsarsnitt och jag har själv genomgått ett, fast i sovandes då! =)

men det är juh så att om man hör nån berätta något hemskt eller så, eller att man läser i tidningen, så väger det mer än om man hört 100 personer prata bra =)
    Usch, och jag är ju så puckad att jag lyssnar till allt. BARA FÖR ATT JAG ÄR NYFIKEN!! 
    egentligen är jag en person som ska hålla för örnen! =)
  • lillinas

det är ju tur att dom kommer ut på något sätt i allfall:)
    förstår din rädsla. är själv jättenojjig fast jag fött två barn tidigare, det enda som hjälper mig är att veta att när fölossningen startar så är det snart över.

• Frezalo

Jag kan bidra med lite BRA erfarenheter av förlossningar till dig!
    Min första var skitjobbig, visst. Tog flera dygn osv, men både jag och bebis var ok i slutänden och det blev inte dramatiskt på nåt vis.
    Andra gången var jag livrädd för förlossningen. Trodde den skulle bli likadan. Men den gick skitfort! Hann inte med och lillkillen bara åkte rutchkana ut.
    Tredje gången var helt fantastisk och jag längtar till nr 4!

Sök kuratorskontakt genom bm, om du inte redan har det. Aurorasamtal kan vara suveräna för många som är oroliga.

Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
  • Lucky86

Nu måste jag lösa detta på ett bra sätt, måste finnas andra sätt än kejsarsnitt och vagialt. och då får jag bli den som kommer på det!!! =)

Ja vet!! *räcker upp en hand*

Storken

Svar på tråden Jag hatar mig själv ibland!!!! =)