Saramara skrev 2015-04-01 20:31:37 följande:
Jag har varit till läkare som sagt att jag har hemmorojder och fått salva o piller men fick gå tillbaka flera gånger för salvorna hjälpte inte. Då hade jag blåsor som såg blodfyllda ut men nu tror min gynekolog att det kan ha varit endometrioser eftersom det inte hjälpte med salva. tog blodprov för ett tag sedan också där det tog crp och som var något förhöjt. Tagit om det men inte fått svar än. Det är tydligen ett prov för att se om man har ngn inflammation.
Förutom mitt största besvär just nu med bäckenet, ändtarmen etc så får jag allmän sjukdomskänsla, rikliga blödningar, mensvärk typ jämt, ständigt ont i halsen, dålig(diarré eller som jäst avföring) i magen vid ägglossning och mens, ont vid hårda stötar vid samlag, värk i leder(främst fingerlederna), trött i perioder etc etc.
Har fått p-piller för att se om jag mår bättre. Har tyvärr dålig erfarenhet av det då jag förlorat sexlusten helt och inte kan komma så inte så jättekul. Hur har det gått för dig?
Efter att ha läst på massor om just hemorrojder så är det tyvärr inte alltid som salva eller supparna hjälper. Då kan man behöva avlägsna dem med en gummisnodd som man spänner åt så att de trillar av efter någon dag. Tydligen ett enkelt ingrepp för en kunnig läkare.
Men det kan ju också vara endometrios. Just för att du hade en inflammation. Så svårt att veta.
Det låter som mina besvär. Endometrios gör att man får mycket andra besvär också. Jag har också ledvärk som kommer och går. Samt mycket bäckenvärk. Rikliga blödningar har jag också som kan vara ett stort tecken på att man kan ha fått endometrios. För då klarar inte kroppen att ta hand om allt blod som råkar åka ut åt fel håll via äggledarna och blir då istället härdar.
Det är lite olika hur p-piller fungerar. Är det kombinerade med både östrogen och gulkroppshormon? De ska fungerar bättre än minipiller som jag fick, de innehåller bara gulkroppshormon. Jag fick inte ta de andra då jag har migrän med aura. Jag började blöda och få ont ändå så har nu börjat med en hormonspray som ska ta bort blödningarna helt. Men igår på cykeldag 14 började jag blöda och få ont igen. Blir så trött på det här!!!