• Hilenna

IVF-kliniken i Göteborg???

Hej på er!
    Detta är mitt första inlägg på Familjeliv och det verkar vara en jättebra sida för att kunna få lite stöd och tips och jag kanske själv kan få förmånen att hjälpa någon annan.
    Jag precis som er andra här längtar väldigt efter en liten ängel, en liten busunge skulle faktiskt också funka.
    De flesta av mina vänner är redan inne på sin tredje och just nu har jag fem stora magar runt mig som man måste lyckönska "innerligt". Naturligtvis gör jag ju det men det är ändå väldigt jobbigt.
    Jag har försökt att få barn i över 4 år. Efter första året blev jag gravid men fick ett missfall. 10 operationer senare pga sammanväxt livmoder och äggledare (tack vare en klantig praktikant som gjorde min ofrivilliga abort)står jag nu och har min första tid på IVF-kliniken i Göteborg fredagen den 17/10.
    Jag är glad och spänd inför detta men även väldigt rädd och orolig inför fler undersökningar och ingrepp. Jag känner mig väldigt känslig mot mer dåligt och tyket bemötande. Finns det någon som är i en liknande situation?
    Är det någon som har koll på privatklinikerna i Göteborg, vilken är bäst?
    Vad har ni för erfarenhet av IVF-kliniken i Göteborg?
    Ha det gott!

• Svar på tråden IVF-kliniken i Göteborg???
  • Simba79

Oj, vad jobbigt du verkar ha haft det!

Jag gjorde min utredning på IVF-kliniken förra hösten och har fortsatt med IVF:er där. Jag är väldigt nöjd och har alltid blivit trevligt bemött. Jag går hos Ulf, vilken av läkarna ska du träffa?

• Hilenna

Hej,

Tack för ditt svar.
    Jo, nu har jag varit där och jag tyckte också att de var hjälpsamma och trevliga. De har kollat min man och nu ska jag komma tillbaka för en "spolning" så att de kan se hur öppen livmodern och äggledarna är och sen ska jag även göra en del prover på dag 21, om jag har förstått rätt.
    Jag träffade Ann-Christine Forell.

Hur går det för dig? Har du gjort flera IVF:er med äggplockning? Hur gick din process till? Gör du det privat hos dem eller har de hjälpt dig via Sahlgrenska? Jag har inte riktigt kopplat deras samarbete men hon pratade på att de kunde hjälpa oss via Sahlgrenska men vårat problem är att min man har jobbat utomlands i några år och då har han automatiskt blivit skriven där och då blir vi måste vi nog ta det privat vilket verkar kunna bli hur dyrt som helst.

• Hilenna

Tack för inbjudan, jag ska gå in och läsa där.

Jag hoppas verkligen det blir tredje gången gilt för er.
    Lycka till nu!!!

Svar på tråden IVF-kliniken i Göteborg???