Maalm skrev 2008-10-24 17:18:27 följande:
Läste en bra sak en gång för länge sedan och jag tror att det stämmer rätt bra. Kommer inte ihåg orda grant men ska försöka.När en kvinna väljer kille/man så ser hon potentialen i honom. Den han kan bli i hennes ögon. Men efter några år så märker hon att killen ändrar sig inte. Mannen hittar sin tjej/kvinna och ser på henne som hon är i nuet. Sedan efter ett tag så har hon ändrat sig helt och killen drömmer sig tillbaka till den hon var.Tycker det stämmer rätt bra på många om man tänker efter lite.
Låter riktigt, enligt mina erfarenheter. Har en toppensambo och en bonus-son som jag trivs alldeles otroligt bra med. Inte är vi alltid eniga, jag och sambon, men vi pratar om det och det löser sig till slut. Visst handlar det om kompromisser ibland, men sånt är ju livet. Inte ens i trafiken kan man alltid hålla på sin rätt, fast det finns mer än tydliga trafikregler utan man blir tvungen att ge och ta. Dock ska det aldrig hamna på sandlådenivå, för då pratar man inte egentligen (utan försöker hitta en syndabock eller hävda sin rätt) utan då kan man lika gärna ta diskussionen då det är värt att prata. Eller bara ge upp och gå.