Ja, i såfall skulle jag vilja berätta att lågpriskedjan RUSTA varit ett föredömmlit exempel då vi i deras butik inhandlat ett par badrumsmöbler som inte hållit måttet utan "spruckit" direkt i kontakt med vattenångan som bildas då man duschar, detta borde en badrumsmöbel tåla tycker man ju vilket RUSTA höl med om.
Jag sammanfattar i tre steg:
1) Vi körde ca 80 km till närmsta Rusta, den samma i vilken vi handlat badrumsmöblerna, och visade fotografier på bristerna i möblemanget. Vi fick direkt hjälp på plats av butikschefen att komma i kontakt med kontoret i stockholm. Vi fick även kontant 300 kr för att vi kört de 80 km.
2) Dagen där på ringer en kvinna från Rusta i Sthlm- vi kommer att bli ekonomiskt kompenserade för samtliga utlägg vi haft eller kommer att ha i samband med montage/ avinstallation (en VVS-firma gjorde jobbet) samt frakt.
3) De kommer att sätta in pengar kontant på mitt personkonto så snart de fått kvittot, som jag skickar med posten. De är angelägna om att allting ska gå snabbt och smidigt.
Slutsats- Rusta är rädda om sina kunder, även vi "småfolk". Man tycker ju att för en stor rikstäckande butikskedja kanske en missnöjd kund eller två inte spelar någon roll, men Rusta har verkligen visat oss att de bryr sig om att ha nöjda kunder
Vi kommer att fortsätta handla där. Torktumlaren, diskmaskinen och tapeterna som vi köpte där i våras var både billiga och jättebra! Och nu vet jag att även om de inte hållit måttet, hade det inte funnits några problem för Rusta att köpa tillbaka alla varor samt, som man nu gjort, kompensera alla utlägg för installation och resor.
ROOOOOS!!!
ps: Tackar så hjärtligt för välkommnandet. Vi ses i renovering och inredningstrådarna!