• I have a kid

kräk bebis

ni som har ett kräkbarn i 1 månaders åldern som kräks efter måltid och
    helatiden nästan.

hur gör ni för att bebisen inte ska kräkas så mkt?? ni som flaskmatar vilken flaska har ni?? alla tips är välkommna.

vi kör just nu med nutramigen på egen tro men det värkar inte funka har kört nan 1 lika mkt kräkningar som av nutramigen.

• Svar på tråden kräk bebis
  • Elpida

Höj huvudändan på sängen, ha henne i så sittande position som möjligt vi matning. Doktor Browns flaskor ska vara bra för bebisen sväljer inte så mkt luft. Kolla upp vikt så vikten ökar. Låter som gastroesofagal reflux i mina öron.
    Det finns specialmjölk som blir som gelatin i magen, den kräker dom inte upp lika lätt. Tycker att du ska råd göra med BVC

• Mamma till bröderna bus

Min son var en kräkbebis. vi såg till att ha honom "upprätt" ganska länge efter maten, babygym o.dyl minst 2 timmar efter maten, annars kräktes han, Sonen kräktes tills han var närmare 10-11 månader.

• LOG3

Min ena tjej led av reflux pga hiatusbråck så hennes säng hade vi upphöjd och sen fick hon va upprätt ca en halvtimma efter matning. Vi använde Dr Browns flaskor som var helt suveräna, hon åt även nutramigen på så sätt minskade vi kräkningarna så att det bara kom litegrann efter mat.

• MsBeauty

jag pausade 3-5 gånger per matning då han fick rapa. sedan satt jag med honom upprätt i 30 minuter efter matning.

• Jessica1

Dr Brown och rapa så fort babyn börjar flaxa/skruva sig. Min lilla son är mycket bättre nu (drygt 2 korrigerat). Finns både nått som gör maten gelig och minskar ytspänningen. Prata med BVC eller NEO sköterskan...

Svar på tråden kräk bebis