NA-möte (anonyma narkomaner)
Idag skulle min man på ett NA-möte. Han tänkte åka ensam men jag ordnade så att svärmor skjutsade in oss båda. Det var hans första besök där (han har dock gått på det när han var yngre)
Det visade sig att det inte var något möte och ingen visste något om mötena heller.
Jag har kommit på honom med tabletter i fickorna och han har varit borta i timmar med avstängd telefon, när han sagt att han bara ska ner på affären 2 minuter ifrån oss.
Jag blir bara orolig. Skulle han på möte idag eller var det bara något han sa för att komma iväg?
Hur fungerar NA-mötena? Kan jag som fru följa med?
Jag vill verkligen veta att han verkligen tänker lägga av nu när vi har ett barn påväg. Det är inte ens halva tiden kvar nu!!
Jag är så orolig. För hur vi kommer få det i framtiden.
Jag kom på honom för över ett halvår sen med droger. Jag gav honom ett ultimatum. Händer det igen så åker han ut.
Nu hände det igen. Men nu är jag ju även gravid. Nu säger han att han ska på NA och att det kommer hjälpa honom.
Vad skulle ni gjort? Vi är ju gifta och det är hans barn jag väntar på....
Som person är han helt underbar. Förutom den senaste tiden då jag inte känt igen honom över huvudtaget. Han är som en helt annan person. Men det har väl med tabletterna att göra..?
Råd, tack!