• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • Sanca
    Svar på #356
    Grattis Kim C!!! Var inne på din sida och ser att det är dags för dig att uppdatera presentationen lite Flört

Själv har jag kommit till det läget att jag inte riktigt vet vilken vecka jag är i - faktiskt väldigt skönt. Inte för att jag inte är orolig, men nu händer liksom inget. Förutom att mina kläder krympt i tvätten då förstås - alla!?....

Fråga - när berättade ni på jobbet? Jag skulle vilja vänta tills nästa UL (10 feb), men med tanken på hur kläderna sitter nu blir det kanske svårt att vänta tills dess. Eftersom den ena tvillingen gav upp utan att jag märkte något tänker jag ibland att kanske nästa också gör det. Och då är det ju onödigt att berätta på jobbet om det ändå inte blir något. Det är så svårt tycker jag. I början kände jag att jag inte kunde vänta tills jag fick berätta för alla, men nu känner jag att jag inte vill berätta för någon. Fast det där varierar ju lite dag för dag kan jag väl erkänna.

Fö mår jag vääldigt bra och hoppas att ni andra gör det med!
  • solstickan41

Halloj alla, och god fortsättning!

Jag skrev här igår men tydligen postade jag inte iväg den eller nåt..skriver kort en ny uppdatering..

Jag är hemma igen efter thailandsresan. vi kom iväg efter mycket strul även sista svängen till Arlanda då vårt plan hade tekniska problem och inte hade flugit från Peking än.. haha.. helt otroligt.. men vi fick åka med SAS istället.

Igår var jag på rutin UL. vi fick veta att allt såg fint ut och att det troligtvis finns en liten flicka därinne..
    Jag har mått jättebra under resan förutom att mina ben inte har velat vara stilla under resorna.

skriver mer senare.. kram

• Igor

Hej Sanca
    Beror på vad du arbetar med. Har inte berättat för någon ännu och jag lovar att det syns lång väg. Har gått upp 5,5 kg och är i vecka 21+ 4 och ändå frågar ingen om jag är gravid. Finns nog en och annan som undrar men som inte vågar fråga.
    Gäller bara att välja kläder som inte sitter åt. Själv vill jag inte berätta förren i feb då jag byter arbetsgivare från då. Känns lite olämpligt att vara gravid vid övergången så jag har väntat så länge som möjligt.

• Kim Carol

Tack för alla gratulationer!

Jo, Sanca, jag vet att jag borde ta och uppdatera min presentationssida, men jag har inte riktigt vågat ännu.
    Jag beklagar verkligen att den ena tvillingen inte ville stanna kvar hos dig,så jag kan förstå att man går och tänker så som du gör. Naturligtvis är det lättare sagt än gjort, men man måste försöka tänka positivt - det är klart att den andra stannar kvar!

Välkommen hem Solstickan41!
    Vad kul med lyckat ultraljud!

• Kim Carol

Vitsippa65 skrev 2009-01-07 18:57:02 följande:

Grattis till ett lyckat vul! Och välkommen till plus-tråden! Nu fortsätter jag hålla tummarna för dig och oss alla för att det ska fortsätta bra ända in i mål!
    Vitsippa65, jag har för mig att du inte ligger så många veckor före mig. Visst var det i november som du gjorde ET? Går det bra för dig?
  • Vitsippa65

Hej Kim Carol!

Ja, jag gjorde ET 12 nov. Det har verkat gå bra för mig hittills, just idag känner jag mig rätt nere. Tycker alla symptom är borta som i ett trollslag (förutom hungern...) och känner egentligen ingenting. Ska göra ett vul igen på tisdag men just nu är mina förhoppningar låga. Har visserligen inte haft några blödningar eller så men det är ju inte alltid en garanti... Ursäkta mitt negativa svar men det behövde väl komma ut...

Hur går det för dig??

• fille

Hej Solstickan! Lät skönt med semester i Thailand förutom allt strul Roligt att höra att UL gick bra. Du kunde inte heller hålla dig antar jag...när man ändå har möjlighet att få veta kön kan man inte låta bli liksom ville din man veta oxå?
    Min vet fortfarande inte och vill att det ska vara en överraskning.

Vitsippa: Jag hade väldigt lite symptom runt v8-9 och blev så nojig att jag åkte in till akuten - det var då jag fick veta att det var twins.... så länge du inte har ont eller störtblöder, behöver det inte betyda att nåt är fel men försök få till ett UL om det går så kanske du blir lugnare

• Vitsippa65

fille: tack för stöd! Är i v 10+5 nu tror jag och har i stort sett haft lite symptom hela tiden så det känns så tomt när de försvinner. Jag hoppas ju givetvis på att det inte betyder nåt men man tycker ju man skulle känna nåt... Jag har ett vul inbokat på tisdag så då lär jag få besked i alla fall! Blir både spännande och skrämmande... Har inte ont och har inte haft ont nånting, inga blödningar heller. Pyttelite bruna flytningar vid 2 tillfällen som försvunnit snabbt igen.

Ska ta en promenad i solskenet idag eftersom jag är ledig - kanske piggar upp mig lite!

• fille

Vitsippa65 skrev 2009-01-09 13:40:44 följande:

fille: tack för stöd! Är i v 10+5 nu tror jag och har i stort sett haft lite symptom hela tiden så det känns så tomt när de försvinner. Jag hoppas ju givetvis på att det inte betyder nåt men man tycker ju man skulle känna nåt... Jag har ett vul inbokat på tisdag så då lär jag få besked i alla fall! Blir både spännande och skrämmande... Har inte ont och har inte haft ont nånting, inga blödningar heller. Pyttelite bruna flytningar vid 2 tillfällen som försvunnit snabbt igen. Ska ta en promenad i solskenet idag eftersom jag är ledig - kanske piggar upp mig lite!
    Låter bra med promenad, man får iaf lite frisk luft och miljöombyte
    Du är så långt gången som v 10+5! Ja på tisdag får du definivt besked!
    Trevlig Helg!
  • Kim Carol

Hej Vitsippa65!

Ditt inlägg var inte alls negativt! Hoppas det känns mycket bättre idag! Jag känner igen mig när du beskriver hur orolig man blir när man inte känner några symtom. Jag tycker också att mina symtom försvinner eller minskar från den ena dagen och nästa känner jag dem igen. Men man blir så himla nojig när man inte känner sig gravid, men en del mår ju faktiskt bra genom hela gravidititeten. Skönt för dig att få det kollat till veckan ändå.

Förutom lite ömmande bröst, så har jag har ett illamående som inte är av värsta slaget, men det är inte så kul att gå och må tjuvtjockt från och till. Oftast blir det bättre när jag fått något i mig och när jag fått rapat. Imorse mådde jag jag faktiskt så illa att jag spydde, men det hoppas jag inte blir någon vana. Annars mår jag ganska bra, hunger, men ända matleda och så springer jag och kissar oftare än tidigare.

Min man sa efter veckans ul att nu kunde han tänka sig att vi skulle gå en gång i veckan och göra ultraljud, och jag har inget emot att göra ultraljud fler gånger, men kanske inte en gång i veckan. Är det någon som vet om man bara gör ul (rutinultraljudet) en gång hos MVC? 

Vitsippa65 skrev 2009-01-09 11:31:18 följande:
    Hej Kim Carol!Ja, jag gjorde ET 12 nov. Det har verkat gå bra för mig hittills, just idag känner jag mig rätt nere. Tycker alla symptom är borta som i ett trollslag (förutom hungern...) och känner egentligen ingenting. Ska göra ett vul igen på tisdag men just nu är mina förhoppningar låga. Har visserligen inte haft några blödningar eller så men det är ju inte alltid en garanti... Ursäkta mitt negativa svar men det behövde väl komma ut... Hur går det för dig??
  • Vitsippa65

Det känns lite bättre idag. Oron gnager fortfarande men jag märker att t ex ömheten i brösten kommer och går lite grann. Kanske är naturligt att symptomen ändå avtar lite allt eftersom veckorna går. Hungern håller i sig, kan ju delvis bero på att jag hunnit töja ut magsäcken pga att jag är hungrig jämt... Men jag hoppas det är symptom också! Känner starkt att det finns mat jag absolut inte är sugen på, får äckelkänslor när jag tänker på det. Är ofta sugen på något specifikt och sen när jag ätit det en gång vill jag absolut inte ha mer av det utan måste hitta nåt annat jag är sugen på... Är också väldigt täppt i näsan på morgon och kväll.

Jag fick besked från min klinik att jag skulle sluta med alla mediciner tvärt den 18 januari. Är det någon som slutat tvärt, inte haft nån nedtrappning alls?

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD