• Chickmum

GBS med första, hur blev andra förlossningen? Igångsatt? Normalt? Kejsarsnitt?

Vår son blev smittad med GBS av mig under förlossningen. Vi visste inget om GBSen då jag varit symptomfri. Nu väntar vi vårt andra barn och jag är sååå orolig. Ska ha ett aurorasamtal och prata med en läkare om detta, men jag vill gärna veta hur ni andra gjort och varför.

Min första förlossning var tidig vattenavgång men själva förlossningen gick kanonsnabbt, öppnade mig från 0-10 cm på 45 minuter, sedan var han ute på ett par timmar.

Är rädd att det ska gå snabbare och att de inte ska hinna med antibiotikadropp 2 timmar innan + att nästa lill* ska smittas och att det inte ska gå lika bra som med sonen. Han mår bra och allt är bra med honom som tur är.

Ok, hur blev det för er andra och hur planerades det? Eller inge plan?

Tacksam för alla svar

/ mycket mycket orolig blivande 2-barnsmamma

• Svar på tråden GBS med första, hur blev andra förlossningen? Igångsatt? Normalt? Kejsarsnitt?
  • jag24

tro att du kommer att göra snitt denna gång.

• Elwiras mamma

Vi förlorade vår dotter iGBS i Mars i år, är nu gravid igen och de har lovat mig induktion (igångsättning, så jag hinner få ab-dropp).
    Tror det är jätte bra att du kommer få träffa en läkare, berätta din oro och se till att bli tagen på allvar!!!!

Per aspera ad astra.
  • Carinamamma84

Min kompis har GBS eller hade Iaf då hon var gravid hennes son höll på att dö han var mycket nära döden
    Idag mår dom mycket bra.
    Vad skulle jag ha gjort utan dom.

På måndag blir hon interjuvad av föräldrar om detta för att hjälpa andra mammor som har eller har haft eller vet inget om detta.

Svar på tråden GBS med första, hur blev andra förlossningen? Igångsatt? Normalt? Kejsarsnitt?