Lund
Hej!:D
Jag är mamma till en liten son på 5 måander.
Är nyinflyttad i Lund, hade varit trevligt att lära känna andra unga mammor från lundatrakten!
Hej!:D
Jag är mamma till en liten son på 5 måander.
Är nyinflyttad i Lund, hade varit trevligt att lära känna andra unga mammor från lundatrakten!
hejsan!
Jag är också en ung mamma på 21 år som har en son på 4 månader. Jag bor här i Lund och har inte många i min omgivning som är i samma sits som jag så det hade varit toppen att lära känna lite unga mammor. trivs du med livet som mamma?
ha det toppen, frida dilton
Hej!
Jag älskar livet som mamma! man får ju så mycket tillbaka av den lille! Kan bli lite fööör vardagligt ibland, men annars är det verkligen toppen!
Är du mammaledig nu eller? Vart i Lund bor du?
ja, visst är det härligt men jag kan hålla med dig. det kan i bland bli lite vardagligt så det gäller att ha saker planerat. Jag är mammaledig på obestämd tid om man säger så... jag hade inget ordentligt jobb när jag blev gravid och hann inte skaffa mig det heller så jag det enda jag gör är att jobba en dag i veckan som lokalvårdare, vilkket jag gjort i snart 6 år men det är alltid något... är du mammaledig från jobb? Jag bor på Linero du? ha d
hehe samma här, mammaledig på obestämd tid, gick ju sista året på gymnasiet när jag blev gravid, men ska nog börja plugga efter mammaledigheten.
Funkar det då att jobba en dag i veckan? Är sonen med pappan då eller?
Jag jobbar också, 40h/månaden som telefonförsäljare på onlineilund, kan varmt rekomendera det jobbet om du är sugen på att byta! Man väljer sina egna arbetspass, hur mycket och när man vill jobba+att man har garantilön, vilket passar mig perfekt med en liten hemma:)
Jag bor på norra fäladen.
Vad gör du annars om dagarna?
det fungerar bra att jobba en dag i veckan. Jag jobbar söndagar och då är min man ledig så han är hemma med sonen (Gabriel). Javisst är dettoppen att kunna ha lite jobb när man går hemma med en liten! Om dagarna försöker jag träffa lite vänner, promenera och pyssla med hemmet. Jag älskar att laga mat och baka så det finns alltid något att göra. Jag har ju hund åxå så jag måste lixom ut... Själv? Vad hittar du på? Har du många vänner med barn? Ha en bra da!
va skönt att det har funkta bra! Vad gör din sambo annars?pluggar?
Man ska kanske ta o skaffa sig en hund då så att man verkligen MÅSTE ut ur huset ett par ggr om dan! ibland känns det som om tiden inte räcker till till något när man har en liten hemma, timmarna går så fort!
Har några bekanta med barn, annars är jag helt själv i min umgängeskrets som har barn vilket kan bli lite ensamt ibland tyvärr...
ja, vad gör man om dagarna, jobbar jag inte eller tar hand om barn så dansar jag, älskar att dansa, har precis påbörjat en balettkurs efter nästan ett helt års uppehåll.
Min man jobbar på GH data här i lund, en datorbutik men söker till polis. Det är underbart med hund.. mycket glädje och promenader=) Javisst! Timmarna bara rinner i väg, helt galet. Kan förstå att det kan bli ensamt när man är ensam i umgängskretsen med barn. Det är typ desamma med mig men min syster har en liten och en till på väg så vi umgås en hel del. Jag känner till en hel del gravida nu men de är lite äldre. Bor du med din kille eller ensam? Låter kul med dans! Jag ville faktiskt ta en danskurs men när jag skulle börja leta på en visade sig att jag var gravid så det blev det inget av, typiskt. Vad heter du och hur gammal är du? ha en toppendag!
Vad kul att din syster ska få barn igen! vilken vecka är hon i?
Har mer eller mindre gett upp hoppet om att jag och mina vänner skulle på något plan ligga på samma nivå i nått! Visst man är ju fortfarande ung och vill mycket här i livet, det enda som skiljer mig ifrån de att jag faktist har ett ansvar och att mitt liv inte enbart går ut på att festa utan att jag oftast föredrar att vara hemma eller hitta på något på sambon, sonen. Men bor ju ca 50 mil ifrån dem så vi träffas ju inte heller så ofta...
hehe men du kunde kanske ha danst medan du var gravid? eller vilken typ av dans var du intresserad av?
Jag heter Lindah och är 19 år:)
Hon skall få barn om 7 veckor. Jag vågade inte dansa när jag var gravid eftersom jag hade hört av en vän till mig vars vän fick missfall när hon dansade men det kanske inte berodde på de, vem vet... Jag ville afrikansk dans. Det verkar så himla roligt och flummigt. Skönt att bara släppa loss lixom. Har du dansat länge? Jag föredrar också att bara vara hemma och ta det lugnt tillsammans med son och man. Har aldrig riktigt varit inne i detta med supande och festande, är för familjekär för sådant, ha! Men det klart.. man ligger ju ett par trappsteg före alla jämngamla kompisar med de kommer ikapp om ett par år tror jag. Fick du din son när du gick i gymnasiet? Ha en bra dag!
Hej! har haft fullt upp de senaste veckorna tyvärr! men nu måste jag fråga dig; har du dansat något tidigare, för jag har faktist hittat en dansgrupp här i lund som är desperata efter dansare? så om du har tid och lust får du gärna kika in där!
japp fick sonen när jag gick sista året på gymnasiet så jag fick ledigt två veckor(?!) för att föda och komma tillbaka till skolan för att avsluta kurserna och ta studenten. Det bästa utav allt var att det var många som misstrodde att jag skulle fixa betygen men gick ut med alla mvg!:D
När fick du din son?
haha ja, har inte riktigt förstått mig på afrikansk dans, men har faktist koreograferat ett par afrikanska danser, snacka om att VERKLIGEN släppa loss!:D
Bor utanför Lund, har två små barn
Bor också utanför Lund, har en liten dotter på 3,5 vecka.
hejsan.
har varit bortrest en vecka nu så har inte haft tillgång till internet.
Nej, jag har inte dansat tidigare. bara lite på skoj sådär.
så coolt att bara gå och föda och sedan komma tillbaka för att avklara allt. va inte det jobbigt? Alla mvg? Toppenbra ju! Jag fick min son den 3 juni så han är snart fem månader, tiden bara rinner iväg, helt galet. Det är just det som verkar härligt med afrikansk dans, att bara släppa loss som en vilding, ha!
Trivs du/ni i lund? ha de bra
Hej! Har själv varit borta, men nu är jag tillbaka till civilisationen igen:P
Trevligt att se att fler har hittat hit!
Jag tänkte faktist inte så mycket på den tiden hur fullt upp jag hade, men nu efteråt undrar jag verkligen hur jag orkade med allt! Ångrar dock att jag inte spenderade mer tid med lillen när han var bebis...den tiden går verkligen riiiiktigt fort:(
Trivs ganska bra, eller ja helt ok, har inte förstått än vad man kan göra i lund, förutom plugga...och shoppa...men kanske kommer underfund med det nångång:)
Vad händer till helgen då?