• yasmino06

Vi är ju alla mammor.

Tycker det är så tråkigt när man läser vissa inlägg,några unga mammor tycker sig bli sett snett på av äldre mammor och få negativa kommentarer från dessa och ibland lite äldre mammor känner ibland att yngre mammor tycker att dom är bättre än dom och även dom få kommentarer.
    Varför? Vi är ju alla MAMMOR,vi har alla vallt att bli mammor att föda våra små älsklingar,spelar väll ingen roll om man är ung,kring 30 (medelåldern för försföderskan idag tänker jag på då) eller en äldre mamma,vi är ju MAMMOR vi är ju i samma situation i livet och det är att uppfostra ett nytt litet liv,det är väll inte annorlunda bara för att man är unga,kring 30 eller äldre heller,allas barn behöver ju uppfostras eller hur och om det ska lyckas och bli en bra medmänniska av det lilla livet så kan man ju börja med att sluta tycka om allt och alla och man kan ju börja med det här med åldern. Klart man kan ha åsikter men kan man inte bara hålla dom för sig själv istället för att få någon annan att må dårligt.
    Hoppas ni förstår vart jag vill komma,kram på er.

• Svar på tråden Vi är ju alla mammor.
  • Caranlachiel

Håller med!

Vecka 17 - and counting!
  • LWJ

hej.. jag är 23 år och min son är 1 år nu. alla blev jätte paff och sa att jag é för ung mm ojag kommer inte klara av det mm. men det har gått galant jag har klarat det och det har varit skönt.och det roligaste i mitt liv. vet att många tycker jag é för ung. men vi har faktiskt en familjegrupp där det é från 19-40 år på dom som fått sitt första barn. och jag känner mig i samma ålder som dom vi é alla i samma situation mycket att lära oss och ger varandra råd. sen har jag ju fått frågan av dom oxå men nu ser dom mig inte som "ung" längre. men jag kan ju inte säga att jag träffat så många mammor lr tanter speciellt som klagar på mig men man får ju alltid frågan "varför skaffa barn så tidigt"? men jag bryr mig inte längre. jag klarar att ta hand om min son och vi har köpt radhus och jag é jätte lycklig

• Nirvana

Från ett rent biologiskt perspektiv är tjugoårsåldern den bästa tiden att bli och vara gravid. Experter menar att genomsnittskvinnans fertilitet är som bäst vid 24 års ålder.

Kvinnor föds med alla ägg de kommer att producera - ungefär en miljon vid födseln. När du når puberteten har du ungefär 300.000 ägg kvar, men under dina fertila år kommer bara 400 av dessa att frisläppas.

När du blir äldre, så åldras även dina äggstockar vilket leder till att fler ägg har sämre kvalitet. Det är av den orsaken som yngre kvinnor löper mindre risk än äldre kvinnor att föda barn med genetiska missbildningar som Downs syndrom. Risken för missfall är också lägre: 10% för kvinnor mellan 20 och 24 år, jämfört med 18% för kvinnor mellan 35 och 39 och 34% för kvinnor mellan 40 och 44.

• Nirvana

Hoppas bara ingen tar illa upp av inlägget. Var ju bara en liten "uppväckelse" för dom som tror att unga inte är klara för att föda osv. Där jag skrev är ju var experter inom området säger. Ha det bra

Svar på tråden Vi är ju alla mammor.