• MiaLau

Träffa läkaren imorn!

Imorn ska jag få träffa läkaren för andra ggn för att diskutera om kejsarsnitt! Jag har bestämt mig för att göra kejsarsnitt pga att min första förlossning var jobbig som tusan, så denna ggn vill jag fega lite och underlätta för mig själv! =) hoppas allt går bra, annars får jag väl ta till min bästa sida, att grina fram till ett snitt! =) nån mer som planerar snitt som jag? som kanske fått igenom det? vad säger dom ? gör? hur tar dom på dina ord?

• Svar på tråden Träffa läkaren imorn!
  • Glenda Glad

Mialau: Jag ska också träffa läkare för snittsamtal idag. Det är mitt första barn. Jag har träffat auroraBM tidigare som jag tyckte lyssnade på mig och som sa att hon inte tyckte att hon kunde hjälpa mig egentligen utan att hon direkt rekommenderade mig vidare till snittsamtal.

Jag är väldigt förlossningsrädd. Det bottnar i bla att min syster dog vid förlossningen (som bebis alltså).  
    Dessutom att en av mina bästa vänner blev väldigt skadad vid sin förlossning. Hon sprack väldigt illa och har opererats flera gånger för att få rätt på det. Hon beslutade sig för att inte skaffa fler barn.
    Dessutom är det mycket annat runt om det som gör att jag inte känner att jag klarar en vaginal förlossning.

Hoppas att allt går bra för dig idag. Jag tror att det är viktigt att stå på sig och vara väldigt tydlig. Har du haft en jobbig förlossning så tar de säkert dig på allvar.

* Är i v 30*
  • MiaLau

hejsan, mitt samtal gick skit braa!!! =)

jag kom in till läkaren och han sa att jag var där för att diskutera kejsrasnitt. sen så frågade han hur jag känner inför förlossningen. och då sa jag att "jag ska ha ett kejsarsnitt" 
    då skrattade han och sa "patienterna kan inte välja själva..." "men jag förstår dig att du vill ha kejsarsnitt pga tidigare akut kejsarsnitt i tidigare förlossning, och tycker att du kan få det"
    hur gick det för dig???
    Glenda Glad skrev 2008-10-06 09:24:23 följande:
    Mialau: Jag ska också träffa läkare för snittsamtal idag. Det är mitt första barn. Jag har träffat auroraBM tidigare som jag tyckte lyssnade på mig och som sa att hon inte tyckte att hon kunde hjälpa mig egentligen utan att hon direkt rekommenderade mig vidare till snittsamtal.Jag är väldigt förlossningsrädd. Det bottnar i bla att min syster dog vid förlossningen (som bebis alltså).  Dessutom att en av mina bästa vänner blev väldigt skadad vid sin förlossning. Hon sprack väldigt illa och har opererats flera gånger för att få rätt på det. Hon beslutade sig för att inte skaffa fler barn.Dessutom är det mycket annat runt om det som gör att jag inte känner att jag klarar en vaginal förlossning.Hoppas att allt går bra för dig idag. Jag tror att det är viktigt att stå på sig och vara väldigt tydlig. Har du haft en jobbig förlossning så tar de säkert dig på allvar.
  • Glenda Glad

TS: Det gick bra. Jag fick snittet beviljat. Vilken otrolig lättnad det är.

* Är i v 30*
  • MiaLau

skönt =) vet du när du blir snittad?

Glenda Glad skrev 2008-10-06 15:43:03 följande:
    TS: Det gick bra. Jag fick snittet beviljat. Vilken otrolig lättnad det är.
  • Glenda Glad

Japp, det blir 10/12. Det var väldigt skönt att få ett datum också fick du det med?

Svar på tråden Träffa läkaren imorn!