• FasterEster

hjälp inför gynbesök!!!

Vi har försökt bli gravida i 2 år, utredningar visar inget fel. Ska träffa gynekologen för att diskutera hur vi ska komma vidare, men som alltid hos läkare så kan det bli lite stressigt och man kommer inte i håg allt man vill fråga om.
    Finns det någon som har några tips? Hur har ni själva kommit vidare? Vad har ni gjort för behandlingar? Hur resonerade ni är fram till vilken behandling som var bäst? Jag vill veta allt!
    Undrar även om det är någon som har tagit medicin för att få i gång ägglossningen. När jag var på utredning visade den att jag hade ägglossning den månaden, men min fertilitetsmonitor har inte visat maximal fertilitet de senaste två månaderna.
    Tacksam för alla svar!!!

• Svar på tråden hjälp inför gynbesök!!!
  • Dollars matte

Det är svårt för andra att tipsa om vad du ska fråga, det beror ju på vad du undrar. Du kommer säkert att få massor med information, så ta gärna med papper och penna för att anteckna sådant du tycker känns viktigt! Det är lätt att man glömmer när man är lite stressad och nervös. Annars tror jag att det bästa är att gå dit med ett öppet sinne och inte ha alltför mycket förutfattade åsikter. En behandlingsplan görs bäst av dig och läkaren i samförstånd, man bör inte jämföra sig så mycket med andra för vi har alla olika förutsättningar. Och kommer du inte på frågorna förrän efteråt kan du alltid ringa eller maila till kliniken senare för att ställa dem.

En bra sida för att förbereda sig och läsa på om lite av varje är annars www.fertilitetsguiden.nu

Lycka till!

Gift dig inte för pengar, det är billigare att låna dem
Svar på tråden hjälp inför gynbesök!!!